رئیس نمایندگان ایران در بین المجالس آسیایی با اشاره به تنوع مذاهب، ادیان و فرهنگ‌ها در قاره آسیا گفت: تأسیس مجمع مجالس آسیایی برای گسترش روابط بین پارلمانی و تقویت عدالت در قاره پهناور آسیا لازم است.

به گزارش مرور نیوز، نشستی به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس مجمع مجالس آسیایی روز گذشته (دوشنبه، 4 بهمن ماه) با حضور نمایندگان مجلس عضو در این مجمع، مهمانانی از کشورهای مختلف، سفرا، معاون وزیر امور خارجه و الهام امین زاده و حجت الاسلام ابوترابی فرد، رئیس سابق نمایندگان ایران در بین المجالس آسیایی برگزار شد.

سیده فاطمه ذوالقدر، رئیس نمایندگان ایران در بین المجالس آسیایی بعد از سخنرانی محمدرضا مجیدی، دبیرکل  این مجمع به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه امروز به مناسبت دهمین سالروز تشکیل مجمع پارلمانی آسیا دور هم جمع شده ایم، گفت: قاره بزرگ و پهناور آسیا به دلیل وسعت، جمعیت، تنوع زیست محیطی و فرهنگ ها مهد تمدن های بزرگ و ادیان و مذاهب و عقاید بی شماری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: از این رو تأسیس مجمع مجالس آسیایی برای نزدیک کردن و گسترش ارتباط بین پارلمانی و بسط و گسترش و تقویت عدالت، دموکراسی، آزادی، عدالت اجتماعی و نفی تسلط و نفوذ خارجی و تأمین صلح و امنیت و دوستی و ایجاد همگرایی بین ملت های این قاره کهن از نقش بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس نمایندگان ایران در بین المجالس آسیایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری، هم فکری و همدلی یکدیگر بتوانیم برای این قاره بزرگ و ساکنان آن منشأ خیر و برکت باشیم.