رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بر لزوم بازنگری در سیاست خاورمیانه ای غرب تاکید کرد و گفت: گروه های تروریستی به چالش امنیتی جدیدی برای دولت های اروپایی تبدیل شده است.

به گزارش مرور نیوز، «دن اسمیت» رئیس موسسه معتبر بین المللی سیپری با حضور در شورای راهبردی روابط خارجی با سید کمال خرازی دیدار کرد.

در این دیدار اسمیت ضمن معرفی فعالیت های موسسه سیپری به سابقه طولانی پنجاه ساله موسسه در عرصه بین المللی اشاره کرد.

وی از علاقه موسسه سیپری به تحقیقات پیرامون جنگ و صلح، کنترل تسلیحات و گروه های مسلح خبرداد و اظهار داشت که معضل کنونی غرب در موضوع خاورمیانه در فقدان اطلاعات صحیح و عدم فهم و درک صحیح از موقعیت قابل ارزیابی آن است.

سید کمال خرازی در این دیدار به سیاست های اشتباه دولت های اروپایی در خاورمیانه اشاره داشت.

وی وضعیت ناگوار کنونی را به جهت سیاست های غلط دولت های اروپایی و غربی در تقویت و پشتیبانی گروههای تروریستی دانست و افزود: این گروههای تروریستی هم اینک به چالش امنیتی جدیدی برای دولتهای اروپایی تبدیل شده اند.

خرازی، خواستار ارزیابی صحیح غرب و اروپا از وضعیت کنونی خاورمیانه شد و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با درک صحیح غرب و اروپا از اوضاع منطقه و با شناخت درست از اهداف گروههای تروریستی، به کمک دولت و ملت سوریه و عراق پرداخت.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، اشاره کرد: این حمایت به جهت سیاستهای اصولی جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته و لازم است دولتهای غربی به بازنگری در سیاستهای خاورمیانه ای خود بپردازند.

وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اروپا در این راستا را اعلام کرد.