هیأت پارلمانی ایران صبح امروز با روسای کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی و مجلس سنای پاکستان دیدار کردند.

به گزارش مرور نیوز علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر، گفت: بنده به همراه آقای بروجردی سفری به پاکستان داشته‌ایم که در جریان این سفر امروز با سردار اویس احمد خان لغاری رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی پاکستان و نزهت صدیق، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان دیدار داشتیم.

به گفته وی، در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان مواردی همچون تقویت مناسبات دوجانبه با هدف سرعت بخشیدن به اجرای توافقنامه‌های اقتصادی گمرکی و بانکی بین دو کشور، گسترش مناسبات پارلمانی طرفین و اتخاذ مواضع مشترک در جهان اسلام و خاورمیانه تأکید شد.

رحیمی همچنین گفت که در این دیدار از خانم نزهت صدیق برای شرکت در کنفرانسی فلسطین در تهران دعوت به عمل آمد.

وی در توضیح موارد مطرح شده در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی پاکستان، گفت: در این دیدار در مورد تقویت مناسبات پارلمانی دو کشور، همکاری در زمینه تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت و بر لزوم سرعت بخشی به روند اقدامات پاکستان در اجرای خط لوله گازی صلح و افزایش تعامل طرفین در جهت گسترش مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان تأکید شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که روز گذشته نیز هیأت پارلمانی دیداری با مدیران و رایزنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان انجام داد که در این دیدار رایزن بازرگانی و مدیران بخش‌های اقتصادی و هماهنگی مناسبات اقدامات خود و مشکلات موجود را تشریح کردند.

همچنین روز گذشته هیأت پارلمانی دیدارهایی با وزیر امور خارجه، رئیس مجلس سنا، رئیس کمیته دفاعی مجلس سنا و رئیس مجلس ملی پاکستان داشتند.