سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: توسعه توان موشکی و آخرین تحولات آمریکا در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی با سردار حاجی زاده و تخت روانچی بررسی شد.

حسن نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی مرور نیوز ، درباره نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با معاونان وزارت خانه های امور خارجه، اطلاعات و دفاع و  همچنین سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده پلیس هوافضا اظهار کرد: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی امروز برای بررسی آخرین تحولات آمریکا، تصمیمات نسنجیده رئیس‌ جمهور آمریکا و همچنین توسعه موشکی کشور برگزار شد.

به گفته وی، سردار امیرعلی حاجی‌ زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و مجید تخت ‌روانچی معاون آمریکا، اروپایی وزارت امور خارجه و برخی مقامات وزارت اطلاعات حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در این نشست اعلام شد که به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور دفاعی کشور داده نمی ‌شود.

وی افزود: پیشرفت حوزه دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی به هیچ کشوری ربطی ندارد و به کسی اجازه داده نمی شود در مسائل دفاعی و موشکی ما دخالت کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه تحولات داخلی امریکا و آثار آن در حوزه سیاست خارجی این کشور در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: استقرار دولت جدید امریکا ، اقدام رئیس جمهور جدید این کشور و آثار آن به طور جامع بررسی شد و موضوعات مربوط به اطراف امریکا، تقابل امریکا و چین، روابط امریکابا اتحادیه اروپا، روابط امریکا با روسیه ، مناسبات امریکا با کشورهای منطقه خاورمیانه ، مسائل و بحران های داخلی امریکا، عکس العمل های شدید علیه اقدامات رئیس جمهور جدید امریکا در داخل این کشور هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نقوی حسینی با بیان اینکه هر دو موضوع مذکور به طور مفل مورد بحث و بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: جمع‌ بندی این نشست این بود که حوزه دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره با هیچ احدی نیست و باید با همه توان و ظرفیت پیش برود که مجلس هم باید در این میان حمایت کند.

وی دیگر موارد نشست امروز را تشریح کرد و گفت: در حوزه آمریکا هم مباحثی صورت گرفت که بحران بدهی‌های آمریکا و 40 میلیون فقیر این کشور و همچنین تنش‌های آمریکا در حوزه چین، مناسبات با روسیه و اتحادیه اروپا به ویژه کشورهای همسایه خود از چالش‌های اصلی دولت جدید آمریکاست که باید به آنها بپردازند.