عضو هیئت عالی حل اختلاف در تنظیم روابط قوای سه گانه گفت: ایران در حوزه دفاعی نه تنها تهدید ناپذیر است بلکه دشمن را در منطقه نیز تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد عضو هیئت عالی حل اختلاف در تنظیم روابط قوای سه گانه در نشستی که به مناسبت روز بسیج مهندسین در وزارت نیرو برگزار شد گفت: موفقیت های چشم گیر جایگاه ایران را نسبت به موقعیتی برتر نسبت به ابتدای انقلاب قرار داده است از این رو تردیدی وجود ندارد که ما در زمان پیروزی انقلاب با ارزش وحدت ملت ایران حول رهبری مقتدر با تمسک به اسلام عزیز رویاروی نظام سیاسی حاکم بر جهان ایستادیم.

وی در توصیف ایران سال 57 به بیان یک جمله بسنده کرد و  گفت: ایران 57 برابر با ملتی بود که نماد وحدت بود. در آن زمان وحدت در ایران اسلامی موج می زد و محور این وحدت رهبری امام خمینی و آموزه و مدیریت اسلامی بود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز نیز پس از گذشت حدود 4 دهه این تعریف در انقلاب ایران برجسته است یادآور شد: امروز هم عنوان می کنند انقلاب اسلامی ایران یک امت وفادار ایستاده در سطح بالایی از وحدت و حول رهبری نظام ادامه حیات می دهد.

عضو هیئت عالی حل اختلاف در تنظیم روابط قوای سه گانه با تاکید براینکه این تعریف پس از 4 دهه هنوز بر پیشانی ملت ایران می درخشد تصریح کرد: جمهوری اسلامی هنوز با تمسک به اسلام ایستاده در برابر زیاده خواهان و پیروی مقام عظمای ولایت است. 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حماسه 8 سال دفاع مقدس گفت: این پیروزی جایگاه و موقعیت ما را در جهان تغییر داد و به جرات می توان گفت پرچم دار این حرکت بسیج بود. 

وی تصریح کرد: در سال 57 ما را به عنوان قدرت دارای علم و دانش در عرصه های گوناگون مرزهای علمی نمی شناختند ما را ملتی که دانش را تولید و آن را در مسیر تبدیل به فناوری نهاده است نمی شناختند اما امروز مهندسینی که معدل سنی آنها به بیش از 26 سال نمی شود برای کشور افتخارآفرین هستند.

ابوترابی فرد با اشاره به خدمات و دستاوردهای شهدای هسته ای یادآور شد: امروز به همت این عزیزان ایران را به عنوان یک کشور پیشتاز در رشته های مختلف از جمله هسته ای، نانو و مهندسی و پزشکی می شناسند. 

عضو هیئت عالی حل اختلاف در تنظیم روابط قوای سه گانه با اشاره به سخنان رئیس جمهور سابق امریکا یادآور شد: اوباما بارها در سخنان خود عنوان کرد ما اگر سایت های هسته ای ایران را بمباران کنیم در مدت زمان کوتاهی ساخته می شوند این در حالی است که وی قسمت اول ماجرا را نمی گوید و آن این است که این مراکز مهندسی پیچیده ای دارد که آن ها یارای بمباران آن نخواهند بود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که امروز با چشم اندازی که مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد داشتند فاصله زیادی داریم گفت: این در حالی است که 70 هزار مهندس بسیجی در سازمان مهندسی افتخار حضور دارند.

وی جامعه مهندسین کشور را فرزندان ایران اسلامی خواند و یادآور شد: این ظرفیت امروز ماست که در کنار این ظرفیت ما را به عنوان قدرت سیاسی بزرگ در جهان می شناسند که در دهه های 70 و 80 در این جایگاه نبودیم.

ابوترابی فرد مذاکرات هسته ای را تابلوی ماندگاری در تاریخ ایران معرفی و تصریح کرد: در این مذاکرات 6 کشور بزرگ جهان با یک قدرت بزرگ علمی و سیاسی که می تواند موقعیت خود را تثبیت کند مجبور به گفت و گو و مذاکره شدند.

عضو هیئت عالی حل اختلاف در تنظیم روابط قوای سه گانه با اشاره به مناظرات کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات امریکا گفت: در کمتر مناظره ای بود که نام ایران مطرح نشود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران دارای موقعیت پیشتاز در جهان است تصریح کرد: ما امروز اندیشه، تفکر، آرمان و قدرت سیاسی انقلاب را در منطقه، یمن، سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و بحرین عرضه کردیم. در این شرایط آن ها در حالت تدافعی هر روز شکست های زیادی را تجربه می کنند.

وی در خصوص سیاست های نخست وزیر انگلیس نیز گفت: نخست وزیر انگلیس از این جهت نگران است که کشورهای نماد آنها در منطقه در حال نابودی است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: آنچه امروز قدرت سیاسی را در لبنان در دست دارد مقاومت اسلامی با مدیریت شخصیتی بصیر به نام سید حسن نصرالله است این در حالی است که در لبنان دو سال تمام قدرت ها خواستند میشل عون را به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شود اما نهایتا زانو زدند و در برابر خواست مردم تسلیم شدند.

عضو هیئت عالی حل اختلاف در تنظیم روابط قوای سه گانه تصریح کرد: البته میشل عون هم شخصیتی بسیجی وار است که با اندیشه های معتقد به مقاومت عمل می کند.

**امروز هیچ قدرتی جسارت تعرض به آسمان و زمین و دریای جمهوری اسلامی را ندارد/ نقش بسیج غیرقابل انکار است

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز قدرت ایران در جایگاهی است که هیچ قدرتی جسارت تعرض به آسمان و زمین و دریای جمهوری اسلامی را ندارد و جمهوری اسلامی به قدرتی پایدار در بالاترین سطح امنیت تبدیل شده و نقش بسیجیان در خلق این قدرت بسیار استثنایی است. 

وی ادامه داد: امروز ایران کشوری با ثبات، امن و تهدید ناپذیر است و این جایگاه ثمره تلاش بسیجیان کشور است ما در عرصه های نظامی نه تنها تهدیدناپذیر هستیم بلکه امروز دشمن را نیز تهدید می کنیم و این پیروزها در دوران رهبری خلف صالح امام یعنی مقام معظم رهبری به دست آمده است. 

ابوترابی فرد ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی به سرعت به قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شود.

عضو هیئت عالی حل اختلاف در تنظیم روابط قوای سه گانه یادآور شد: هر ملتی برای پرواز به دو بال قدرت سیاسی و اقتصادی نیازمند است اما متاسفانه امروز ایران را به عنوان قدرت اقتصادی نمی شناسند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه مدیریت مصرف در جامعه گفت: ما با مدیریت مناسب مصرف در حوزه های مختلف فاصله داریم و تا وقتی که اقتصاد از اقتصاد دولتی به اقتصاد غیردولتی جا به جا نشود شاهد تحول نخواهیم بود و تا وقتی کشور با پول نفت اداره می شود راه به جایی نخواهیم برد.