رییس انجمن حمایت توسعه استان کرمان گفت: موضع اعتدال آیت الله هاشمی از همان اوائل انقلاب باعث شد تا ایشان مورد بی مهری برخی جناح ها و افراد قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، محمدرضا باهنر در آئین یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در موسسه مطبوعاتی اطلاعات افزود: آیت الله رفسنجانی به اندازه ٢٠ سال خطیب جمعه روز قدس بود و ایشان هر سال تحلیل جدید از رژیم صهیونیستی داشت و از بن دندان معتقد بود اسرائیل باید محو شود. 

وی افزود: یکی از مقامات رژیم صهیونیستی با فوت ایشان اعلام کرد، یکی از دشمن ترین دشمنان اسرائیل درگذشت.

باهنر درباره موضع اعتدال آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: همین موضع اعتدال ایشان باعث شد تا از همان أوائل انقلاب مورد بی مهری برخی قرار بگیرد.

وی با اشاره به قطعنامه ٥٩٧ مبنی بر پایان جنگ ایران و عراق اظهار کرد: آیت الله چه گذشت هایی کرد تا به امام بگوید جنگ پایان یابد در حالی که برخی بدنبال این بودند که چه کسی باعث شد امام جام زهر بنوشد درحالی که این ، برداشت کاملا اشتباهی بود.

وی ادامه داد: قضیه تا حدی پیش رفت که آقای هاشمی گفتند بعنوان خائن إعدامم کنید اما بگذارید نظام بماند .

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد : آقای هاشمی اولین ویئس جمهور بعد از اصلاح قانون اساسی بود که در آن زمان هم بحث اصلاح قانون اساسی مطرح بود و هم شهامت و بلند پروازی آیت الله موجب شد تا یکی از درخشان ترین دوران ریاست جمهوری بعد از انقلاب را شاهد باشیم. 

وی درباره وضعیت کشور بعد از جنگ و زمان تصدی گری آقای هاشمی در مجمع تشخیص ، گفت: هزار میلیارد دلار خسارت جنگ ایران محاسبه شد و مسئولیت سازندگی بعد از  جنگ برعهده آقای هاشمی و دولت وی قرار گرفت.

وی اضافه کرد : آقای هاشمی فرمودند دو خط قرمز دارم یکی نظام و دیگری رهبری است و با این دو تا شوخی ندارم.

به گفته باهنر ، اگر نهضت امام که آماده کردن مردم برای به دوش کشیدن این نظام بود آقای هاشمی فرمانده نظام بودند و مدیریت می کردند و تقسیم کار نانوشته ای بین یاران امام اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: تعدادی از یاران امام مانند شهیدان بهشتی ، مطهری ، باهنر و مفتح و همچنین غفوری و برقعه ای مسئولیت پرورش نسل بعد انقلاب را برعهده گرفتند و آقایان رفسنجانی و خامنه ای ماموریت افشاگری تبیین رژیم شاهنشاهی را در پی گرفتند و در این مسیر خوش درخشیدند.

دبیر کل جبهه پیروان امام و رهبری اظهار کرد: خطبه های دشمن شکن رفسنجانی کلید واژه تحلیل همه رسانه های بیگانه بود و ایشان آینده نظام و جنگ را تحلیل می کردند.

وی ادامه داد: گاهی در جنگ موفق نبودیم اما بقدری ایشان در خطبه ها امید و شادابی به جامعه تزریق می کرد که این اقدام کمتر از فعالیت در جنگ نبود.