وزیر دفاع ارمنستان که دوشنبه‌شب به دعوت رسمی همتای ایرانی خود وارد تهران شد، امروز (پنجشنبه) با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اکبر ولایتی در این دیدار خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم میانجیگری بین ارمنستان و آذربایجان و بازگشت تعاملات به سابقه تاریخی گذشته بین ایران و ارمنستان را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: همکاری‌های ایران با ارمنستان و روسیه از نمونه‌های همکاری منطقه‌ای است که می‌تواند در گذشته ادامه یابد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از اینکه مسئله قره باغ روی روابط ارمنستان و آذربایجان سایه انداخته خوشحال نبوده و امیدواریم این مسئله به صورت منصفانه حل شود.

وی ادامه داد: باید در مورد نفوذ برخی عناصر بیگانه مثل اسرائیل هوشیار باشیم چون مطلع از برخی دخالت‌های آنها در منطقه هستیم و باید مراقب باشیم بیگانگان در منطقه ما آتش افروزی نکند.

وزیر دفاع جمهوری ارمنستان هم که در صدر یک هیات عالی رتبه دفاعی-نظامی به تهران سفر کرده است، در دیدار با ولایتی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و حجم همکاری‌های دو کشور و وجود چالش‌های مشترک بین ایران و ارمنستان را دلیل خوبی برای تعاملات تهران و ایروان دانست.

وی از سفر آتی نخست وزیر ارمنستان به ایران خبر داد.

سرکیسیان در روزهای اخیر با مسئولان عالی رتبه کشورمان پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرده و دیداری از مراکز نظامی کشورمان داشته است.

ویگن سرکیسیان پیش از دیدار با ولایتی با سردار حسین دهقان وزیر دفاع، علی لاریجانی رئیس مجلس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم دیدار و گفت‌وگو داشته است.