وزارت دادگستری آمریکا با لغو دستور ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک عملا روی نقشه های این پیمانکار آمریکایی ماله کشید.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، دونالد ترامپ هفته گذشته روی کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا هنوز خوب جا نگرفته بود، که دستوری مبنی بر محدودیت موقت ورود پناهجویان و اتباع شماری از کشورها، از جمله ایران و عراق به آمریکا را صادر کرد.

رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند که دستیاران دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کردند وی برای اجرای این دستور محدودیت ورود پناهجویان به این کشور، پیشنهاد ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک را صادر کرده و حتی از دولت مکزیک خواست تا در پرداخت هزینه ساخت این دیوار سهیم شوند.

ترامپ همچنین به وزارت خارجه آمریکا دستور داد تا از صدور روادید برای اتباع کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن خودداری کند. صدور ویزا برای شهروندان این کشورها به طور موقت محدود شود.

برخی از رسانه ها مدت محدودیت ورود پناهجویان به آمریکا را چهار ماه تخمین زده و اعلام کرده بودند که مدت دقیق این روند در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

این اقدامات ترامپ در حالی است که محسن رضایی روز گذشته در حاشیه نخستین نشست علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی و با ریاست آیت الله موحدی کرمانی در جمع خبرنگاران، ترامپ را پیمانکار ساختمانی دانست که می خواهد دیوار بکشد.

اما با توجه به رای روز گذشته قاضی فدرال آمریکا مبنی بر بی اساس دانستن ادعاهای ترامپ در ممانعت از ورود مردم هفت کشور مسلمان یعنی ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، عراق و سودان، ماله ای روی همه حرف ها و اقدامات این پیمانکار کشید و همه ادعاهایش را به مفت بند کرد.

گستاخی ترامپ مبنی بر تکرار خواسته هایش و اعتراض به رای دادگستری در نوع خود قابل توجه است چرا که وی روز گذشته بعد از اجرای حکم فدرال این کشور، بر حکم صادره اعتراض کرد و فوریت در تجدیدنظر را خواستار شد.

جالب تر از همه اینجاست که دادگستری آمریکا درخواست تجدید نظر در حکم قاضی فدرال ایالت واشنگتن را تقدیم دادگاه استیناف کرده است؛ سه قاضی دادگاه استیناف که منصوبان رئیسان جمهوری پیشین آمریکا (بوش، اوباما و کارتر) هستند، فوریت درخواست تجدید نظر در تعلیق فرمان های مسافرتی و مهاجرتی ترامپ را رد کردند.