آیت الله جعفر سبحانی با اشاره به سالروز ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی، از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

به گزارش مرور نیوز، این مرجع تقلید روز چهارشنبه (20 بهمن) در درس خارج خود در مسجد اعظم ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت اسلامی و روز محترمی است و همه باید آن را احترام کنیم و گرامی بداریم.

وی تاکید کرد: همه آحاد جامعه باید در مراسم راهپیمایی حضور باشکوه داشته باشیم و از خدا بخواهیم ما را خدمتگزار حکومت اسلامی قرار دهد.

این مرجع تقلید در ادامه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با طرح این سؤال که حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر چه کاری برای اسلام و تشیع کرد؟ گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم آن حضرت چه کاری برای دفاع از اسلام و شیعه نکرده است.

وی افزود: یکی از کارهای آن حضرت باقی گذاردن خطبه فدکیه است که تبیین توحید در این خطبه همانند بیان توحید در نهج‌البلاغه است، نهج‌البلاغه‌ای که فلاسفه از فهم آن عاجز بوده و هستند.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: آن حضرت این خطبه پرمغز و پرمحتوا در حالی بیان فرموده است که زنی امیه بوده و در نزد کسی درس نخوانده بود، بنابراین این مسئله موید آن است که حضرت علم لدنی و غیرطبیعی داشته است و از نشانه‌های عصمت و اعجاز برای آن حضرت است.

وی با بیان اینکه تثبیت تشیع از دیگر کارهای بزرگی است که آن حضرت انجام داد تصریح کرد: بعد از سقیفه نص پیامبر در مورد ولایت علی(ع) رو به فراموشی بود و مسئله تشیع که امام باید منصوب از خدا و پیامبر باشد در حال کمرنگ شدن؛ از طرف دیگر پیامبر(ص) فرمود:«من مات و لم یکن فی عنقه بیعة امام فقد مات میتة جاهلیه» لذا حضرت زهرا تا روز شهادت با کسی غیر از امام بیعت نکرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با امام به حق بیعت کرد و اگر با خلیفه بیعت نکرد چون به حق نبود لذا حضرت، تشیع را تثبیت کرد چون علی(ع) هم محذور داشت که وقایع را بگوید اما زهرا(س) این محذوریت را نداشت لذا خلافت سقیفه را به رسمیت نشناخت.