مهدی نوروزی، نویسنده کتاب انقلابی «همافر»، گفت: ما انقلاب بزرگی داشتیم و در کنارش به عنوان مثال انقلاب اکتبر و فرانسه هم در جهان رخ داده است؛ اما انقلاب ما ریشه در کربلا و عاشورا داشت و در واقع ما حرف نویی برای تمام دنیا داریم.

به گزارش مرور نیوز، مهدی نوروزی درباره تغییر شکل داستان‌های انقلابی با تغییر نسل جوان در کشور گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال اخیر در سخنرانی‌شان فرمودند «با توجه به انقلاب بزرگی که در کشورمان رخ داد اما هنوز رمانی که نشانگر ارزش انقلابی‌مان باشد نوشته نشده است»، ایشان مخصوصا به رمان‌نویسی تاکید کردند؛ چراکه قطعا این بخش در نشان دادن ارزش‌های انقلابی تاثیرگذارتر است و باید در این زمینه خیلی کار کرد.

وی بیان کرد: نسل جدید زمان انقلاب نبودند تا بتوانند واقعیت‌های انقلاب را بنویسند؛ لذا در این زمینه ما خیلی نیاز به کار داریم. برخی نویسندگان به خصوص آن‌هایی که در انقلاب حضور داشتند و در عین حال قلم خوبی هم دارند، باید در این زمینه کار کنند تا انقلابمان مظلوم واقع نشود. می‌شود شکل و شمایل داستان‌های انقلابی را کمی تغییر داد اما به واقعیت‌های انقلاب نمی شود دست زد.

نوروزی در ادامه درباره مخاطبان اصلی داستان‌های انقلابی و اینکه کلا داستان‌های انقلابی برای کدام دسته از مخاطبان نوشته می شوند، توضیح داد: من کتاب‌هایی که با عنوان «همافر» و «دو قدم مانده به صبح» داشتم و در آن ها هردو نسل، مخاطبان ما بودند؛ به خصوص کتاب «دو قدم مانده به صبح» که بیشتر به درد نسل دانشگاهی و جوان می‌خورد. ما در داستان هایمان باید به این نکته اشاره کنیم و به نسل جوان یادآوری کنیم که نسل انقلابی چه کشیدند؛ چراکه با گذشت 38 سال به هرحال خیلی از مسائل فراموش می شود و نسل جوان باید بدانند بر ما چه گذشت بنابراین داستان‌های انقلابی رنج سنی ندارند اما کتاب‌هایی هستند که داستان‌های انقلابی را مخصوص نسل جوان روایت کرده‌اند.

این نویسنده در پایان در پاسخ به اینکه داستان انقلاب ایران چه تاثیراتی از گونه‌های مشابه در جهان می گیرد، تصریح کرد: به نظرم آن ها باید از ما تاثیر بگیرند؛ چون ما انقلاب بزرگی داشتیم و در کنارش به عنوان مثال انقلاب اکتبر و فرانسه هم در جهان رخ داد؛ اما انقلاب ما ریشه در کربلا و عاشورا داشت و در واقع ما حرف نویی برای تمام دنیا داریم، آن ها این مسائل را ندارند. خداوند عنایت کند بتوانیم ایده‌های نو را به شکل‌های متنوع که با نسل جدید هم مطابقت داشته باشند، ارائه بدهیم.