مرعشی با بیان اینکه هاشمی کشور را از بحران‌های دهه 60 عبور داد،‌گفت:‌ اگر هاشمی هیچ کاری انجام نمی‌داد و تنها کارش عبور کشور از بحران‌های دهه 60 بود باید به خاطر این کار به او احترام می‌گذاشتیم.

به گزارش مرور نیوز،‌حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مراسمی که عصر امروز به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هاشمی برای سیاست و سیاست‌ورزی اهمیت بالایی قائل بود و از سیاست یک تحلیل عقلانی داشت.

وی افزود: وقتی از سیاست‌ورزی آیت‌الله هاشمی به دوران مبارزه برمی‌گردم ایشان خیلی مردانه ایستادگی کرد.

مرعشی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی در دوران استقرار خصوصا دوران دهه شصت نقش تأثیرگذاری در سامان دادن به فضای سیاسی کشور داشت و اگر امام (ره) را فرمانده در نظر بگیریم هاشمی یک رئیس ستاد بود که نقش خود را خوب ایفا کرد.

وی با بیان اینکه هاشمی کشور را از بحران‌های دهه 60 عبور داد،‌گفت:‌اگر هاشمی هیچ کاری انجام نمی‌داد و تنها کارش عبور کشور از بحران‌های دهه 60 بود باید به خاطر این کار به او احترام می‌گذاشتیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: هاشمی در دوران دفاع مقدس خیلی هوشمندانه برای امام کمک بود و در دورانی هم که در مجلس حضور داشت نقش تأثیرگذاری را ایفا کرد.

وی اضافه کرد:‌ بعد از رحلت امام (ره) جناح راست آن زمان مسیر خود را ادامه داد و حمایت از رهبری را در دستور کار خود قرار دادند و دوستان چپ در مجلس سوم متوجه حجم تغییرات در کشور نشدند.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن نوعی تمامیت‌خواهی را به انسان‌ها القا می‌کند، گفت: دوستانی که خیلی از پیروزی خاتمی مشعوف شدند یک لحظه قدر همت هاشمی را ندانستند و تمامیت‌خواهی باعث شد مجلس ششم چهره کشور را زشت کند.

وی ادامه داد: هاشمی تا لحظه آخر پای مردم ایستاد و سیاست را ترک نکرد و زمانی که در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد از روحانی حمایت کرد و وقتی آگاهی مردم را بعد از انتخابات دید نیز گفت: من دیگر می‌توانم راحت بمیرم.

مرعشی ادامه داد: هاشمی می‌گفت مگر من می‌توانم مردم را تنها بگذارم، تمام هزینه‌ها را می‌دهم ولی مردم را تنها نمی‌گذارم.تشخیص هاشمی این بود که جمهوری اسلامی یک بیضی است با کانون مردم و اسلام.