معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین گفت: علیرغم تمام مشکلات پیش‌روی بحرین ما اعلام می‌کنیم که همچنان مسئله فلسطین موضوع اصلی ما خواهد ماند.

به گزارش مرور نیوز، شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین صبح امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تشکر از سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب اظهارداشت: امیدواریم برگزاری چنین کنفرانس‌هایی به ویژه ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و نتایج آن در مسائلی مانند آزادسازی قدس شریف و حمایت مردم فلسطین موثر و موفق باشد.

وی افزود: از کشور بحرین سلام و تهیت می‌فرستم به تمام فلسطینی‌های عزیز و تمام کسانی که از این مردم حمایت ویژه‌ای دارند. از کشور ایران نیز به سبب برگزاری چنین کنفرانس مهمی نهایت قدردانی را داریم.

معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین تصریح کرد: از ملت ستم‌دیده بحرین با شما سخن می‌گوییم، ملتی که ظلم‌ها و ستم‌های بسیاری دیده قطعاً از حمایت فلسطین غافل نخواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین در چارچوب نظارت بسیار ارزشمند رهبری امت اسلام است و همواره علیه لابی‌های جهانی ایستاده است، لابی‌هایی که حامی رژیم صهیونیستی بودند و همواره به دنبال این بودند که این رژیم را حمایت کنند.

معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پارلمان بحرین که یک پارلمان غیر منتخب است متأسفانه دولتش همواره حامی اسرائیل بوده و به ملت فلسطین پشت کرده است ولی مردم بدانند بحرین در این رویکرد (حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده به ویژه فلسطینی‌ها) ادامه خواهد داشت و ما قطعاً از رژیم غاصب صهیونیست گدایی نخواهیم کرد. اگر به بحرین اجازه اقدامات امنیتی سیاسی داده شود تا آنگونه که باید از فلسطین سخن بگوید، حتماً صدای بلندی خواهد داشت.

وی بر همین اساس اضافه کرد: سیاست رژیم صهیونیستی بسیار شبیه به دولت سعودی است. آنها (سعودی‌ها) هر روز سیاست نژادپرستانه خود را دنبال می‌کنند و می‌بینیم که رژیم صهیونیستی نیز همین رویه را دنبال می‌کند بنابراین سیاست مشابهی دارند، آنها حتی دریارها را به سرقت بردند و زمینه فعالیت‌های تجاری‌شان هم به دنبال سیاست‌های نژادپرستانه خود است.

معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین ادامه داد: قصه زندانیان و اتباع بحرینی هم مصداق بارزی است که ب اساس همان تعاملات رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.

وی با اشاره به زندانی شدن 15 هزار بحرینی تاکنون، عنوان کرد: این زندانی‌ها محبوس شده و شکنجه می‌شوند که عده‌ای از آنها علمای ما بودند، هزاران نفر از خانواده‌های بحرینی در بسیاری از کشورها آواره هستند، ما یک فهرست بسیار بلندی از رژیم صهیونیستی و بحرین داریم که نشان می‌دهد سیاسیت‌های مشاهبهی دارند. رژیم بحرین بارها کاروان‌های دینی ما را هدف قرار داده و آخرین آن مرجع دینی ما بود که مورد هدف قرار دادند.

وی در ادامه عنوان کرد: دولت بحرین همه روزه به ملت این کشور یورش می‌برند که تعداد آنها بالغ بر 12 هزار منزل با سلاح است، ملت بحرین مانند فلسطین به انتفاضه خود دادمه خواهد داد.

معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین همچنین یادآور شد: ملت بحرین از دهه‌های 20 تا 60 میلادی انتفاضه داشته و در دهه 90 هم تاکنون این انتفاضه را ادامه داده است علیرغم تمام مشکلات موجود در بحرین ما قطعاً نسبت به حمایت از مردم فلسطین پایبند خواهیم ماند چرا که بحرین معتقد است این موضوع یک مسئله عادلانه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: ما اعلام می‌کنیم علیرغم تمام مشکلات پیش‌رو و کنونی در بحرین موضوع فلسطین قطعاً مسئله اصلی ما خواهد ماند.