مشهد معاون وزیر امور خارجه گفت: در مقابل کشورهای غربی که خود را صاحب علوم می دانند باید به یکدیگر کمک کنیم تا به پیشرفت مطلوب علمی و توسعه و رفاه برسیم.

به گزارش مرور نیوز، سید عباس عراقچی عصرچهارشنبه در نشست صمیمی با دانشجویان بین الملل که در محل تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با اشاره به تاثیرات مثبت تبادل دانشجو بین دانشگاه های کشورها در افزایش تفاهم بین دولت ها، اظهارکرد: تبادل دانشجو و استاد بر درک مشترک ملت ها از یکدیگر و افزایش تعامل دولت ها تاثیر به سزایی دارد.

وی افزود: قرار گرفتن در جمع زیادی از دانشجویان خارجی که می توانند به زبان فارسی صحبت کنند جای افتخار و خرسندی دارد و از این اجتماع می توان به عنوان یک گام بزرگ در مسیر همکاری و تعامل با کشورهای مختلف نام برد.

وی ادامه داد: دانشجویان خارجی که از ایران فارغ التحصیل شوند سفیران صلح و دوستی خواهند بود و تا وقتی که در کشور ما هستید سفیر کشور خود شناخته می شوید و حلقه اتصال بین دولت و ملت ایران با کشور خود خواهید بود.

عراقچی تاکید کرد: با همکاری بین دانشجویان خواهیم توانست همکاری های علمی را به گسترش همکاری های ملی تبدیل کنیم از طرفی نباید فراموش کرد که علم و تبادلات علمی حد و مرز نمی شناسد و علم به نوعی دست آورد بشریت است بنابر این در مقابل کشورهای غربی که خود را صاحب علوم می دانند باید به یکدیگر کمک کنیم تا به پیشرفت مطلوب علمی و توسعه و رفاه برسیم.

وی با اشاره به اینکه رفاه در سایه صلح و آرامش به دست می آید، افزود: در منطقه بیش از هر زمان دیگر به صلح و ثبات نیازمندیم و برای ما تامین امنیت اولویت دارد و از آنجا که امنیت ما در گرو امنیت منطقه و دیگران است و یک کشور به تنهایی نمی تواند خود را از تهدیدادت مصون بدارد؛ بنابریان به امنیت در کل منطقه کمک می کنیم.

معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: رژیم صهیونیستی و داعش در منطقه یک تهدید محسوب می شوند و اگر ایران در تامین امنیت منطقه ورود پیدا نمی کرد مشخص نبود الان داعش و النصره به کدام کشورهای دیگر در منطقه رسیده بودند و چه وضعیتی داشتند.