عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: باید کسانی در صحنه باشند که به مردم خدمت کنند نه اشراف زاده هایی که جدای از مردم بوده و با درد مردم ناآشنا هستند.

محمد صالح جوکار، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی است و همواره از پشتیبانی مردمی برخوردار بوده گفت: تداوم این انقلاب در گرو جانفشانی مردم بوده است، ملت ایران همواره در صحنه بوده در دوران دفاع مقدس نیز با هزینه های مادی و معنوی از ارزشهای این انقلاب دفاع کردند.

وی افزود: ملت ایران در عرصه سیاسی با حضور در انتخابات های متعدد و ایستادگی در برابر فتنه های متعددی که طی 4 دهه گذشته در این کشور شکل گرفته است از تمامیت ارضی ایران و اصل نظام اسلامی دفاع کردند و همواره این ملت حافظ و حراست کننده اصلی انقلاب بودند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز با روی زمین ماندن برخی مطالبات رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی و اصلاح الگوی مصرف احساس می شود که جای مردم در تعیین سرنوشت خود خالی است. مردم باید بار دیگر به صحنه آمده و دراین باره نظر بدهند.

جوکار گفت: ملت در جریان سازوکار اجرایی کشور متاسفانه تصمیم گیر نبوده و تنها تصمیماتی را که از بالا و در دستگاه ها اتخاذ می شود را اجرا می کنند؛ امروز در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست جای مردم خالی است؛ می بینیم که اقتصاد مقاومتی با تمام تلاش هایی که در گوشه و کنار کشور آن هم به تلنگرهای رهبری عملی نمی شود زیرا ملت پای کار نیامده و برای عملی شدن آن به کار گرفته نشدند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: ضرورت ایجاد سازوکاری که مردم دوباره فرصت پیدا کننده که در سرنوشت کشور و نظام خود تصمیم گیری کنند احساس شد تا وحدت بین مردم و مسئولان برای پیشرفت انقلاب منسجم تر از گذشته نمایان شود از این رو ایده تشکیل جبهه ای که در آن ایده ها و نظرات در روندی از پایین با بالا اعمال شود کلید خورد.

وی عنوان کرد: پیش از این در جریان های مختلف طراحی های متعددی از جمله ۷+۸ و ۸+۸ را تجربه کرده بودیم اما این تجربیات نشان داد که تا مردم به صحنه عمل دعوت نشوند هیچ کدام از این سازوکارها نمی تواند تاثیری در اداره امور کشور داشته باشد.

جوکار گفت: تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب بهانه و مقدمه ای شد تا از سطح محلات و شهرستانها تا شهرها و استانها نمایندگان مورد تایید مردم انتخاب شده و درباره سازوکار انتخاب کاندیدای مورد حمایت جبهه و برنامه های آتی برای اداره امور کشور تصمیم گیری و اظهار نظر کنند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به برگزاری نخستین مجمع ملی جبهه مردمی در روز 5 اسفند عنوان کرد: مجمع ملی جبهه مردمی با حضور بیش از 3 هزار نفر از نمایندگان اقشار مختلف مردم در استانها و شهرهای مختلف با شکوه بسیار و در کمال وحدت و انسجام برگزار شد تا ضمن اظهار نظر تک تک اعضا به اساسنامه و مرامنامه جبهه مردمی، 30 عضو شورای مرکزی جبهه و ده کاندیدای مورد حمایت جبهه با رای مستقیم این نمایندگان انتخاب شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی تاکید کرد: کلید واژه نخستین مجمع جبهه مردمی، وحدت بود.

وی افزود: بنابر سازوکار تعیین شده اعضای مجمع در رای گیری های بعدی به 5 نفر و در نهایت به یک نفر برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 96 رای خواهند داد تا با وحدت و انسجام کامل تمام جریان انقلابی کشور در انتخاابت پیش رو از منتخب اعضای جبهه حمایت کنند.

جوکار تصریح کرد: سازوکار جبهه مردمی به گونه ای طراحی شده که کارها تیمی و نه انفرادی پیش خواهد رفت اینگونه نیست که یک نفر انتخاب شود و باقی افراد کنار گذاشته شوند بلکه باید منتخبین و نمایندگان اقشار مختلف در جبهه برنامه های جدید و متنوع خود در راستای خدمت رسانی به مردم را ارائه دهند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی یادآور شد: باید کسانی در صحنه باشند که به مردم خدمت کنند نه اشراف زاده هایی که جدای از مردم بوده و با درد مردم ناآشنا هستند. انقلاب ما مردمی است و تیمی که اداره قوه مجریه را در دست می گیرد باید درک دستی از جامعه داشته باشد.