حمیدرضا مقدم‌فر با تعجب‌انگیز و تأسف‌آور خواندن پاسخ اخیر علی مطهری و پیشنهاد او برای احضار روح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرسید: چگونه چنین فردی که بدیهی‌ترین اصول اخلاقی و شرعی را نمی‌داند در جایگاه هیئت رئیسه عالی‌ترین مرجع قانونگذاری کشور قرار دارد؟

به گزارش مرور نیوز، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی چندی پیش در خاطره‌ای که از آیت‌الله هاشمی نقل کرده، ادعا کرده بود که آیت‌الله "2 بار" به او گفته بود "بعد از انتخابات سال ٨٤ من از دخالت برخی افراد یک نهاد نظامی شکایت کردم و 110 نفر از آنها به زندان‌های کوتاه‌مدت محکوم شدند و اسناد آن را نزد خود دارم".

پیرو این ادعا، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه گفته بود که "به نظر می‌رسد کار آقای علی مطهری بعد از خلاف‌گویی‌ها و بی‌بصیرتی‌های سابق، به هذیان‌گویی‌های عجیب و غریب هم کشیده شده است".

مقدم‌فر در همین زمینه خطاب به علی مطهری گفت: "ما 109 نفر را فاکتور می‌‌گیریم، شما فقط یک نفر از آن 110 نفر را که در دادگاه محکوم شده است، به ما معرفی کن!".

در پی این سخنان مقدم‌فر، علی مطهری در گفت‌وگویی با یک خبرگزاری ضمن اذعان بر اینکه حتی نام یک نفر از آن 110 نفر را هم نمی‌داند، برای حل این مسئله پیشنهاد کرد که از طریق احضار روح آیت‌الله هاشمی از خود ایشان پرسیده شود که نام آن 110 نفر چیست!

بر این اساس،‌ طی تماسی با حمیدرضا مقدم‌فر نظر او را راجع به پاسخ علی مطهری اینگونه بود.

مقدم‌فر ضمن ابراز تعجب از پاسخ غیرمنطقی، غیرقانونی و غیرمستدل علی مطهری، از اینکه چنین فردی در جایگاه هیأت رئیسه عالی‌ترین مرجع قانونگذاری کشور بدیهی‌ترین اصول اخلاقی و شرعی در نهی و حرمت شرعی تهمت آن هم نه به یک فرد بلکه به یک نهاد انقلابی را به‌راحتی زیر پا گذاشته و اثبات چنین اتهامی را به اجنه و ارواح احاله می‌دهد اظهار تأسف کرد و از هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خواست به این‌گونه حرمت‌شکنی‌ها که جایگاه نمایندگی مجلس را در افکار عمومی به یک عروسک خیمه‌شب‌بازی جریان‌های ورشکسته سیاسی تقلیل می‌دهد واکنش انقلابی نشان دهند.

وی افزود: مگر به‌فرموده حضرت امام راحل(ره) قرار نبود مجلس عصاره فضائل ملت باشد؟ آیا در این نوع رفتار سیاسی سخیف نایب‌رئیس مجلس بویی از فضیلت به مشام می‌رسد؟

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای گفت: ایشان (علی مطهری) چگونه به خود اجازه می‌دهند نهادی انقلابی را صرفاً بر اساس یک خاطره‌گویی که قبلاً بی‌پایه بودن این نوع خاطره‌گویی‌ها که خلاف نص صریح وصیتنامه امام راحل(ره) موارد خلافی درباره بدیهی‌ترین شعارهای انقلاب به آن بزرگوار نسبت داده شده بود و از سوی وفاداران به انقلاب مورد اعتراض قرار گرفته بود، متهم سازند و حتی پس از آشکار شدن بی‌اساس بودن آن به‌جای عذرخواهی در سخنی گزاف اثبات آن را به احضار ارواح حوالت دهند؟ ظاهراً ایشان دکترای فلسفه دارد، آیا این پاسخ به سؤال این‌جانب بویی از منطق و استدلال دارد؟

وی برای مقایسه پرسید: "آیا قابل پذیرش است که ایشان بر اساس خاطره‌گویی شخصی از پدر بزرگوارشان [شهید مطهری(ره)] متهم به بی‌خردی و سفاهت و انحراف شوند و وقتی سند آن را از شخص مطالبه نمایند اثبات آن به احضار روح پدر شهیدشان حواله داده شود؟".

مقدم‌فر ادامه داد: ارتباط با اجنه و احضار ارواح جزء آداب منحرفان و رمالان و جن‌گیران است، لذا تعجب می‌کنم که چطور آقای مطهری به این روش‌ها علاقه نشان می‌دهد و دیگران را هم به به‌کارگیری آن ارجاع و سوق می‌دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای با طرح این پرسش که "آیا این نوع ادبیات سخیف و این گونه رفتار سیاسی شأن و منزلت عالی‌ترین نهاد قانونگذاری را در جامعه به‌ویژه نزد فرهیختگان تنزل نمی‌دهد؟"، اظهار داشت: انتظار عقلانی از چنین فردی این است از رفتار غیرشرعی خود عذرخواهی کند و ارزش‌های اسلامی و شرعی را پای منافع زودگذر سیاسی ذبح نکند و بداند که عاق پدری چون شهید مطهری شدن افتخاری نیست که برای آن چنین به آب و آتش می‌زند.