معاون اول رئیس‌جمهور نوروز را محور اتحاد و تحول و رسیدن به اهداف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه نوروز دانست و گفت: کشورهای حوزه نوروز از فرصتی که این آیین باستانی فراهم می‌کند باید بهره لازم را ببرند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری که در آیین جشن جهانی نوروز در مجتمع فرهنگی کاخ گلستان سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: نوروز نام‌آشناترین واژه فرهنگی حوزه نوروز و فصل مشترک مذهب و ملیت، افسانه و تاریخ، سنت و تجدد، طبیعت و زیستن و پل استوار رسیدن ما به اهداف میراث ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

وی افزود: این ایام سرمایه فرهنگی همه آنانی است که تعلق به فرهنگ و سنت ایرانی و حوزه نوروز دارند و میراث و جان‌مایه فرهنگی همه کشورهای نوروز است و این آیین آنقدر اصیل و ریشه‌دار است که هیچ چیزی باعث فراموشی آن نشده است.

جهانگیری تصریح کرد: چه چیزی برای جهان امروز از این بهتر و شایسته‌تر که نوروز را روز تقسیم خوشبختی برای همه ملت‌های جهان و روز دوستی و محبت بدانیم و به اصالت آن توجه کنیم و بی‌شک این ایام مملو از زیبایی و لطافت انسان و جهان پیرامونش است و در جهانی که فرهنگ‌ها در معرض نابودی و خطر است پاسداشت نوروز اهمیت بیشتری می‌یابد.