عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ناهماهنگی میان اعضای تیم اقتصادی دولت را بزرگترین آسیبی دانست که دولت در حوزه اقتصادی با آن مواجه است.

سیدحسن حسینی شاهرودی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به زمینه سازی دولت برای فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت:باید فضای فعالیت و سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی بیش از گذشته آماده کنیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود موانع بسیاری که در مسیر بخش خصوصی قرار داده ایم،هیچ سرمایه گذاری حاضر به ورود به این عرصه نیست؛مگر اینکه از شرایط ویژه ای برخوردار باشد و بداند که سود آن تضمین شده و در آینده دچار مشکل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از غیرفعال شدن بسیاری از واحدهای تولیدی ،اگر تلاش می کردیم واحدهای تعطیل شده را فعال کنیم، مشکل بیکاری در کشور تا حدود زیادی حل می شد و به تبع آن بسیاری از مشکلات دیگری که رکود اقتصادی در کشور ایجاد کرد بود، مرتفع می شد.

ناهماهنگی هایی در حوزه اقتصادی دولت وجود دارد

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون اراده مسئولان این بوده که واردات کالا داشته باشیم،خاطرنشان کرد: حتی در این میان حتی نه تنها اراده ای برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور نیست؛بلکه گاهی اوقات احساس می شود که افراد متخلف و کسانی که واردات بی رویه کالا انجام می دهند،تشویق می شوند!چراکه برای آن ها ورود به امر واردات بیشتر از صادرات ارزش افزوده دارد.

وی با بیان اینکه اراده کمتری برای حمایت از صادرات، تولید و رونق در حوزه اقتصادی مشاهده می شود،تاکید کرد: گاهی اوقات شاهد مخالفت ها و مغایرت هایی در مواضع تیم اقتصادی دولت هستیم که یکدیگر را متهم می کنند؛در حالی که همه آن ها در یک دولت و زیر یک پرچم هستند و با یک سیاست فعالیت می کنند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: درهمین زمینه شاهد مغایرت هایی در حوزه گمرک،صنعت و بانک ها هستیم به طوری که با برخی لوایحی که به مجلس می آید؛در پس پرده مخالفت هایی صورت می گیرد و این ناهماهنگی در حوزه اقتصادی دولت وجود دارد که بزرگترین آسیب برای عدم توجه به وضعیت فعلی اقتصادی کشور شده است.