احمدعلی کیخا، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه سیاست دولت در بخش اقتصاد کشاورزی سیاست هایی در راستای توسعه و رشد بخش کشاورزی بوده گفت: افزایش 21 میلیون تنی محصولات کشاورزی موجب بهبود معیشت روستاییان شده است.

رییس جمهوری در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی با اشاره به افزایش 21 میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی در دولت یازدهم، خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک را عاملی مهم برای بهبود وضعیت کشاورزان و مردم ایران عنوان کرد و گفت: در شروع کار دولت یازدهم نیازمند حدود 5 میلیون تن گندم بودیم، اما در سال 95 با خودکفایی در تولید گندم، قادریم 3 میلیون تن گندم صادر کنیم. احمدعلی کیخا، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این باره با بیان اینکه افزایش تولید محصولات کشاورزی به معنای افزایش درامد کشاورزان و بهبود معیشت و اشتغال مردم روستایی است به پایگاه اطلاع رسانی دولت می گوید: توجه ویژه دولت به بخش کشاورزی موجب تسریع در روند توسعه کشور و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی شده است.

احمدعلی کیخا، نماینده مردم زابل با اشاره به افزایش 21 میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی دردولت یازدهم می گوید: در سه سال و نیم گذشته افزایش 20 تا 25 درصدی تولید محصولات کشاورزی را شاهد بوده ایم و این مساله موجب بهبود روند معیشت کشاورزان می شود. در واقع با افزایش تولید محصولات کشاورزی به همان نسبت درآمدزایی در بخش کشاورزی افزایش پیدا می کند و این درآمد در بین کشاورزان توزیع می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید محصولات اساسی در کشور و افزایش تولید محصولات کشاورزی اقدامات توسعه ای در راستای تقویت معیشت روستاییان و مردم محروم است می گوید: علاوه بر این مساله منافع غیرمستقیمی دیگر از جمله افزایش زمینه اشتغال روستاییان نیز فراهم شده است.

کیخا در ادامه با اشاره به اقدامات توسعه ای دولت یازدهم برای توسعه و رشد بخش کشاورزی می گوید: خودکفایی و افزایش تولید محصولات کشاورزی در شرایط تحریم و کاهش قیمت نفت موجب کاهش وابستگی به کشورهای خارجی و در نهایت جلوگیری از خروج ارز شده است. به گفته وی این مساله موجب شد تا دولت در شرایط تحریم و تنگنا به جای واردات محصولات غذایی که خود قادر به تولید بوده ایم اقدام به واردات کالاهای مورد نیاز صنایع و تولیدات کشور کند.

نماینده مردم زابل در مجلس در ادامه توسعه بخش کشاوزی در دولت تدبیر و امید را موجب کمک به سلامت مردم عنوان کرده و به پایگاه اطلاع رسانی دولت می گوید: وقتی تولید محصولات کشاورزی افزایش پیدا می کند دسترسی مردم به محصولات اساسی مورد نیاز بیشتر شده ضمن اینکه این مساله تغذیه بهتر و سلامت مردم را به همراه دارد. به گفته وی مجموع این اقدامات گامی مهم و اساسی برای رشد حدود پنج درصدی بخش کشاورزی و کاهش وابستگی به واردات است.

وی در ادامه به خودکفایی ایران در تولید گندم در سال گذشته اشاره کرده و می گوید: با خودکفایی در تولید گندم درآمدهای کشاورزان داخلی افزایش پیدا کرد و از سویی منابعی که صرف واردات می شد به جیب کشاورزان رفت.

نماینده مردم زابل در مجلس در پایان در خصوص اقدامات دولت در استان سیستان و بلوچستان نیز می گوید: یکی از مهمترین پروژه های دولت یازدهم در این استان اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله برای استفاده بهینه از آب و خاک به سیستان بوده است. به گفته کیخا این مساله موجب رونق اقتصادی در این استان شده و برنامه ریزی شده که تا دو سال آینده این پروژه نهایی شود.