نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بخشنامه وزیر نفت درباره عدم جذب دانش‌آموختگان دانشکده صنعت نفت نمی‌تواند عطف به ماسبق شود، گفت: چرا وزیر نفت یک روز دانش‌آموختگان را بی‌سواد و روز دیگر مازاد می‌نامد.

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی سوال خود از بیژن زنگنه وزیر نفت را در باره چرایی عمل نکردن وزارت نفت به تعهد خود در قبال استخدام نخبگان و دانشجویان رتبه الف دانش‌آموخته دانشکده صنعت نفت در جلسه علنی امروز یکشنبه 20 فروردین مطرح کرد.

وی در جریان طرح این سوال گفت: با روی کار آمدن آقای زنگنه، رویه استخدام دانش‌آموختگان دانشکده صنعت نفت دچار مشکل شد و استخدام به صورت قطره‌چکانی صورت گرفت و جذب دانش آموختگان گروه الف این دانشکده متوقف شد و از استخدام آنها جلوگیری به عمل آمد.

حاجی‌دلیگانی افزود: 900 نفر از دانش‌آموختگان دانشکده صنعت نفت پیش از ابلاغیه وزیر نفت وارد دانشکده صنعت نفت شدند و اکنون خواهان جذب در صنعت نفت کشورند و در این باره مکرر به ما مراجعه کرده و تجمعاتی برگزار کردند.

وی گفت: به هیچ دلیلی نمی‌توان پذیرفت بخشنامه‌های وزیر نفت عطف به‌ ماسبق شود؛ چراکه بسیاری از جوانان با اتکا به قول صریح وزارت نفت تشکیل خانواده دادند، اما اکنون دچار مشکلات خانوادگی شدند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به زنگنه گفت: چرا یک روز دانش‌آموختگان صنعت نفت را بی‌سواد می‌نامید و روز دیگر مازاد؟ چرا دانش‌آموختگان دانشکده صنعت نفت در اولویت جذب قرار ندارند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برخورد وزارت نفت با دانش‌آموزختگان دانشکده صنعت نفت را ناعادلانه خواند.