عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به مدیران تلویزیون توصیه کرد از تجربیات گذشته درس گرفته و با تاکید بر لزوم توجه به وفاق در سینماگران جذب مخاطب بیشتر برای برنامه سینمایی هفت در دوره جدید را مد نظر داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، سیدصادق طباطبایی‌نژاد با اشاره به تغییرات برنامه هفت و جداشدن افخمی از آن، با تاکید بر ضرورت توجه مدیران رسانه ملی به نکات اساسی در جایگزینی گروه جدید، گفت: جذب مخاطب بیشتر، تلاش برای جلب رضایت سلایق مختلف سینمایی، طرح مشکلات سینماگران و فیلم‌سازی در کشور، نقد منصفانه و غیرجانبدارانه فیلم‌ها، استفاده از منتقدان و کارشناسان متعدد با رویکردها و نگاه‌های مختلف از جمله مواردی است که مدیران تلویزیون و شبکه سوم باید در فصل جدید برنامه هفت مورد توجه قرار دهند تا مخاطب این برنامه بیشتر شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه به برنامه نود نیز ایراداتی وارد است اما این برنامه بیش از یک دهه به دلیل اولویت دادن به خواسته مخاطب، و تلاش برای دوری از سیاست‌زدگی توانسته با اقبال رو به رو شود لذا از آنجا که جذابیت برنامه سینمایی هفت نیز بالاست در صورت رفع ایرادات، پوشش سلایق مختلف و فاصله از رفتارهای سیاست‌زده در سینما می‌تواند به نود سینمایی تبدیل شود.

وی به با بیان اینکه بهتر است گروه جدید برنامه هفت با ایده‌های جدید کار را آغاز کنند، اضافه کرد: برنامه هفت نباید رویکردی طنش‌زا و جانبدارانه از تفکر خاصی را در سینما را در پی گیرد و به نارضایتی سینماگران دامن نزند.

نائب رئیس کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی به مدیران تلویزیون توصیه کرد؛ از تجربیات گذشته درس گرفته و جذب مخاطب بیشتر برای این برنامه سینمایی را مد نظر داشته باشند.