وزیر ارتباط و فناوری گفت: دولت کمک به جوانان و فارغ التحصیلان به ویژه در حوزه فناوری را وظیفه خود می‌داند.

به گزارش مرور نیوز، محمود واعظی صبح امروز در بازدید از مرکز شتاب‌دهنده پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اینکه سیاست دولت این است که فارغ التحصیلان به جای کار دولتی توانایی کارآفرینی داشته باشند اظهار داشت: امروز در دنیا کشورهای موفق نگاه ویژه‌ای به فعالیتهای دانش‌بنیان دارند و این فعالیت در مراکز تحقیقاتی شکل می‌گیرد.

واعظی با بیان اینکه این رویکرد در تمام بخشها از جمله کشاورزی و صنعت در کشور در حال انجام است، گفت: در این راستا ارتباط خارجی برقرار شده و ایران باید خود در این زمینه صاحب ایده باشد.

وی با اشاره به اینکه نکاه دولت به بخش ICT ایجاد کسب و کار برای فارغ التحصیلان است، افزود: 15 درصد مسئولان کشور در حوزه ICT فعالیت می‌کنند و از طرف دیگر باید بهره‌وری افزایش یابد و تنها راه آن هوشمندسازی است و برای این کار باید ICT و ایده‌های نو را به کار گرفت.

واعظی با بیان اینکه دولت کمک به جوانان و فارغ التحصیلان را وظیفه خود می داند، گفت: این موضوع که فارغ التحصیلان بدانند که خود می‌توانند کارآفرینی کنند و هدف وزارت ارتباطات نیز حمایت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معاونتهای وزارت ارتباطات به فناوری و نوآوری تبدیل شده است، عنوان کرد: فعالیتهای ICT محدودیت ندارد و خوشحال هستیم که جوانان خود این فعالیتها را دنبال می‌کنند.