بیمارستان 600 تختخوابی آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوعلی سینا که با خدمات تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضا در شیراز افتتاح شد بزرگترین طرح حوزه سلامت است که در سفر رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، این طرح آموزشی، پژوهشی شامل ویژگی های خاص و مراحل مختلف دراحداث است که اکنون به مرحله بهره برداری رسید است .
مرحله اول احداث این بیمارستان و طرح بهداشتی درمانی شامل بخش همودیالیز با زیربنای پنج هزار مترمربع و 80 تخت در 4 طبقه است که با همت حاج رضا ابراهیمی نیک اندیش عرصه سلامت و کمک سایر نیکوکاران و هیأت امناء مرکز، در سال 1386 به بهره برداری رسید.
این واحد با تجهیزات پیشرفته پزشکی، خدمات درمان، دارو و غذا رفت و آمد بیماران را بعهده گرفته است.
مرحله دوم این طرح پژوهشی درمانی ساختمان اصلی بیمارستان است که عملیات احداث آن از سال 87 شروع گردیده و 65 هزار مترمربع زیربنا دارد و دارای حدود 300 تخت بیمارستانی قابل افزایش تا 500- تخت و اورژانس است .
این بخش از بیمارستان بوعلی سینا دارای مرکز طب تصویری رادیولوژی مجهز ، انژیوگرافی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، فلوراسکوپی ، سونوگرافی ، مموگرافی ، پرتو درمانی اشعه گاما است .
این بیمارستان همچنین دارای آزمایشگاه‌های مجهز ، 10 اتاق عمل مجهز ، 64 تخت مراقبت‌های ویژه داخلی و جراحی و قلب ، بخش‌های بستری داخلی و عمومی با 60 تخت بستری ، جراحی پیوند اعضاء با 64 تخت ، 18 سوئیت ویژه ، بخش زنان زایمان و اطفال ، است .
همچنین یک پلی کلینیک در جوار بیمارستان به مساحت 17 هزار متر مربع به منظور پیشگیری و درمان اولیه پیش بینی گردیده است.
مرحله سوم احداث این بیمارستان نیز شامل فضاهای آموزشی رفاهی دانشگاه بوعلی سینا شامل دانشکده‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی ، مرکز همایش‌های بین المللی ، محل اقامت همراه بیمار ، محل اقامت 100 اتاقه برای بیماران ، محل سکونت کارکنان و رزیدنت‌ها 20است .
هدف نهایی این مرحله غیر از اهداف درمانی بیماران عمومی، بطور اخص جهت پیوند اعضاء و آموزش کادر قوی و مستعد جهت کل کشور و انجام پژوهش‌های لازم در زمینه گسترش علم و آگاهی و کسب مدارج جدید در درمان و پیوند اعضاء می‌باشد.
از نقطه نظر راهبردی نه تنها پوشش درمانی و علمی ، تحقیقاتی کشورهای منطقه خلیج فارس بلکه کل منطقه خاورمیانه مورد هدف این مرکز است.
ساختمان اصلی این بیمارستان شامل 4 بلوک در 4 الی 10 طبقه و ارتفاع حدود 45 متر می‌باشد که یک بیمارستان عمومی بوده و در زمینه‌های تخصصی و فوق تخصصی، خصوصا ، پیوند اعضاء و تحقیقاتی پژوهشی، خدمات ویژه‌ای را ارائه خواهد داد.
دکتر روحانی رییس جمهور روز پنجشنبه در جریان برنامه های سفر به استان فارس، بیمارستان ٦٠٠ تختخوابی خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضای بوعلی سینا در شیراز را افتتاح کرد.
رییس جمهور در بازدید از این بیمارستان با توضیح مدیران و مسوولان در جریان روند اقدامات انجام شده در راستای احداث و تجهیز این بیمارستان و چگونگی ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم قرار گرفت.