یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا تاکید کرده که آمریکا با وجود توافق هسته‌ای ایران در موقعیت امن‌تری قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز ، اریک سوالول، نماینده دموکرات کنگره تاکید کرد توافق هسته‌ای، مهم‌تر از ایرانیان آزاد شده است و آمریکا هم‌اکنون در موقعیت امن‌تری قرار دارد.

اریک سوالول، عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در گفت‌وگو با نشریه دیلی‌کالر گفت: با وجود این‌که دولت اوباما ایرانیانی را از زندان آزاد کرد که به ایفای نقش حساس در برنامه تسلیحات هسته‌ای تهران متهم شده بودند، آمریکا هم‌اکنون در موقعیت بسیار امن‌تر قرار دارد.

سوالول، نماینده دموکرات کالیفرنیا گفت: هم‌اکنون دونالد ترامپ مجبور است تنها با یک دشمن هسته‌ای (کره شمالی) و نه دو دشمن مقابله کند.

وی افزود: می‌دانید که ما نیز زندانیان خود را بازگرداندیم، فکر می‌کنم می‌دانید که ما می‌توانستیم بهتر این مساله را حل کنیم، اگر گزارش‌های مربوط به وکلای دادگستری و ماموران اف.بی.آی درست باشد.

روز دوشنبه نشریه پولیتیکو گزارشی را منتشر کرد مبنی بر این‌که دولت اوباما در تبادل زندانی با ایران این اطلاعات را پنهان کرد که افرادی را آزاد کرده است که بر فراهم کردن تجهیزات الکترونیکی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران متهم شده بودند.

سوالول گفت: ما باید افراد آزاد شده را مورد پیگرد قرار دهیم و اطمینان حاصل کنیم که تحریم‌ها را نقض نمی‌کنند و جرمی مرتکب نمی‌شوند اما هم اکنون باید توجه داشت که رویارویی با یک دشمن هسته‌ای بهتر از رویارویی با دو دشمن است.