چهره ها و شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امروز پا به پای ملت در پای صندوق های رای حاضر شدند تا سرنوشت نهاد اجرایی کشور را تا سال 1400 رقم بزنند.

به گزارش مرور نیوز، حوزه های رای گیری حتی پیش از هشت صبح امروز (جمعه)، شاهد به صف شدن مردمی بود که بی صبرانه منتظر نواخته شدن زنگ انتخابات بودند.
حجت الاسلام سید علی خمینی یادگار امام راحل (ره) دقایق اولیه صبح با حضور در حسینه جماران رای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تهران به صندوق انداخت.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری از دیگر شخصیت های سیاسی کشور نیز پس از شرکت در انتخابات، اعلام کرد: پیروز این انتخابات مردم هستند، سرنوشت کشور با افکار و آرا مردم تعیین می شود و از دیرباز در بحرانی ترین شرایط ممکن چون جنگ، با رای مردم، سرنوشت کشور رغم خورده است.
سید مصطفی هاشمی طبا از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز با حضور در حوزه رای گیری مدرسه شهید قاسم زاده در این انتخابات شرکت کرد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از دیگر چهره هایی بود که برای دادن رای در حسینیه جماران حضور یافت و مردم با شعارهای ظریف دوستت داریم از او استقبال کردند.
محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به همراه همسرش برای شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد حضور یافت و پس از انداختن رای خود در صندوق، ابراز امیدواری کرد که مردم امروز حماسه ای دیگر خلق کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
درانتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر واجد شرایط لازم رای دادن هستند.
در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات شرکت می کنند.
انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم از بامداد امروز در خارج از کشور آغاز شده و هموطنان در کشورهای واقع در شرق آسیا، آرای خود را در صندوق های رای ریخته اند.
ادامه دارد...