دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان غربی گفت: یکی از داوطلبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه /ع- گ/ رد صلاحیت شد.

به گزارش مرور نیوز، فخرعلی نیکبخت افزود: این رد صلاحیت در روز گذشته به این داوطلب ابلاغ شده است.
به گفته وی در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر ارومیه، 352 نفر ثبت نام کرده و 68 نفر از آنان انصراف داده بودند و در زمان حاضر 264 نامزد در حال رقابت هستند

 2 میلیون و 340 هزار نفر در سطح استان واجد شرایط برای رای دادن هستند که از این تعداد 61 هزار و 800 نفر رای اولی اند.
2 هزار و 616 شعبه در سطح استان برای اخذ رای در روز جاری پیش بینی شده که از این تعداد، بیشترین صندوق مربوط به شهر ارومیه است؛ به طوری که 243 صندوق تنها در شهر ارومیه، آرای مردم را جمع آوری می کند.
یکهزار و 704 شعبه از کل صندوق های در نظر گرفته شده برای اخذ رای در آذربایجان غربی به صورت ثابت و 813 شعبه نیز به صورت سیار نسبت به اخذ رای اقدام می کنند.
علاوه بر شعبه های مشترک اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان، 99 صندوق صرفا برای اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده که به علت به حد نصاب نرسیدن ثبت نام کنندگان در برخی از روستاها بوده است.
14 هزار و 323 نفر در آذربایجان غربی برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 360 نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و 11 هزار و 963 نفر را نامزدهای شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می دهند.
از این تعداد، در انتخابات امروز 13 هزار و 180 نامزد در شهرها و روستاهای استان به رقابت می پردازند و در مجموع 2 هزار و 180 نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و 11 هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستاها رقابت می کنند.
از این تعداد 7 هزار و 66 نفر به‌ عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.
55 هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.