عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از کسانی که مدافعان حرم را تخریب می‌کنند گفت: کسانی که در خانه های خود در آرامش زندگی می کنند بدانند که این آرامش را مدیون خون شهدایی هستند که در کیلومترها آن طرفتر از مرزهای کشورمان به رشادت می پردازند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، سید قاسم جاسمی با اشاره به جنایتهایی که داعش در بسیاری از کشورها انجام می دهد گفت: اگر دیگر کشورها نیز مانع گسترش تفکر داعش می شدند، امروزه ضربه های جبران ناپذیری از این جانیان نمی خوردند.

وی با تاکید بر این واقعیت که باید در زمین دشمن به مبارزه با دشمن پرداخت گفت: اگر جنایتکاران داعش مطمعن بودند که ایران اسلامی نیز مانند دیگر کشورها نسبت به تحرکات داعش بی تفاوت هستند، امروز شاهد جنایتهای گسترده داعش در داخل مرزهای کشورمان بودیم.

نماینده کرمانشاه مدافعان حرم را ضربه گیر نظام در برابر تهدیدها دانست وگفت: اگر مدافعان حرم نبودند و نسبت به تحرکات دشمنان بی تفاوت بودیم، باید نگران امنیت کشورمان می شدیم.

وی به وضعیت عراق، سوریه و افغانستان اشاره کرد و گفت: اگر مدافعان حرم نبودند و موانع لازم را علیه داعش و تکفیریها ایجاد نمی کردند، امروزه شاید این امنیت را نداشتیم.

جاسمی با اشاره به تلاشهایی که دستگاههای اطلاعاتی کشورمان صورت می دهند گفت: البته تاکنون دستگاههای اطلاعاتی توانسته اند اقدامات تروریستی علیه کشورمان را که از سوی تکفیریها سازماندهی شده، خنثی کنند و تاکنون بسیاری از تکفیریها و کسانی که می خواستند با آنان همکاری داشته باشند، دستگیر شده و به مجازات رسیده اند. با این وصف نمی توانیم مدافعان حرم که در خط مقدم مقابله با متجاورزان هستند را نادیده بگیریم.

وی در خصوص اقداماتی که برای بزرگداشت مدافعان حرم صورت می گیرد گفت: اینکه فرهنگسرای رسانه جشنواره ای با مظمون مدافعان حرم برگزار می کند، کار بزرگی است زیرا باعث می شود مدافعان حرم با خیال راحت به مبارزه بپردازند و مطمعن باشند که مبارزاتشان دیده می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: باید در قالب مراسم یادبود، قوت قلبی برای خانواده های این شهدا باشیم. این عزیزان فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه می دارند و هنگامی که از آنان یاد می کنیم و به سراغ اعضای خانواده این شهدا می روند، متوجه می شوند که فرزند، همسر، پدر، مادر، خواهر و برادر فرد ارزشمندی هستند و از این بابت به خود می بالند.