نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ نگاهی اقتصادی دارد و می خواهد از پول عربستان استفاده کند. آمریکایی ها سرعربستان کلاه می گذارند ولی آنها هم باید باهوش باشند و فریب نخورند.

به گزارش مرور نیوز، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سفر ترامپ به عربستان گفت: سفر ترامپ به عربستان بیشتر سفر تجاری بود چون وی یک نگاه اقتصادی به مسائل جهان دارد بیشتر می خواهد از پول عربستان استفاده کند و یک دشمن خیالی و موهوم به نام ' ایران' برایشان درست کردند که به بهانه خرید اسلحه پول هایشان را بگیرند .
نماینده تهران در مجلس اظهارداشت: آمریکایی خودشان می دانند که مرکز تروریسم عربستان است و با امکانات و نیروی انسانی عربستان، تروریسم در دنیا رشد کرده است، با این کارشان سر عرب ها را کلاه می گذارند، ولی عربستانی ها هم باید باهوش باشند و فریب نخورند.
وی تاکید کرد: ایران هم لازم است رابطه اش را با عرب ها بهتر کند تا آنها از ترس ایران به دامن اسراییل و آمریکا نیفتند؛ متاسفانه آنها ترسی از ایران دارند و ما باید این را اصلاح کنیم.
مطهری در پاسخ به سوالی درباره برداشته شدن ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت: با توجه به پشتوانه مردمی که روحانی امروز دارد و با توجه به خواست مردم که در اکثر اجتماعات انتخاباتی مردم این موضوع و نیز حصر را مطرح می کردند ، الان فرصت خوبی است که انشاءالله در دولت آینده این مشکل حل شود.
نماینده مردم تهران در مجلس درباره بیانیه اخیر خود مبنی بر استفاده دولت از نظرات نیروهای اصولگرا و فردی مثل قالیباف گفت: به نظرم اگر در دولت دوازدهم از افراد کارآمد طرف مقابل هم استفاده شود، خوب است، خصوصا قالیباف که مدیر اجرایی قوی است و خوب است از وی استفاده شود.
وی تاکید کرد: البته خوب است که از دیگر نیروهای کارآمد اصولگرا هم استفاده شود.
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: این روشی که در کشور است که هر دولتی روی کار می آید نیروهای طرف مقابل را کنار می گذارد، روش خوبی نیست و بسیاری از دشمنی ها و مخالفت ها ناشی از همین مطلب است که آن ها در قدرت شریک نیستند و شروع به مخالفت می کنند. اگر از نیروهای خوب طرف مقابل هم استفاده کنیم یک نوع همدلی در کشور ایجاد می کنیم و بسیاری از مشکلات و اصلاح امور بهتر و سریعتر انجام می شود.
وی در پاسخ به سوال این که آیا طرف مقابل از این موضوع استقبال می کند؟ گفت: خیلی امیدوار نیستم که به این پیشنهاد ما عمل کنند به نظرم باید یک مقدار روی این موضوع تاکید کنیم ولی اگر انجام شود به نفع کشور است.