عضو هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با هیات پارلمانی هندوستان گفت: ایران و هندوستان میتوانند با مشکل تروریسم و افراط گرایی مذهبی مقابله کنند.

به گزارشمرور نیوز ، جلیل رحیمی جهان آبادی امروز (سه شنبه 2 خرداد) در دیدار با رئیس هیات پارلمانی هندوستان در حاشیه نشست کمیته اجرایی و مالی مجمع مجالس آسیایی گفت: کشور هندوستان اقتصاد رو به رشدی داشته و یکی از اقتصادهای بزرگ حال حاضر و آینده جهان خواهد بود. همچنین هندوستان تجربه اداره کردن بزرگترین دموکراسی در جهان را دارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی افزود: تجربه هندوستان در استقلال از قدرت های بزرگ و مستقل زندگی کردن مردم این کشور برای ما بسیار ارزشمند است، ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه قابل قبولی برای برقراری امنیت در منطقه داشته و به طور حتم ایران و هندوستان می توانند با تعامل و همکاری با مشکل تروریسم و افراط گرایی مذهبی مقابله کنند.

وی با بیان اینکه ایران برای مقابله با تروریسم مانند داعش هزینه های بسیاری را تقبل می کند، گفت: همچنین برای مقابله با تروریسم، ایران از سوی قدرت های بزرگ تحت فشار است، البته جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد پیشرفت هایی را داشته و می تواند از تجربه هندوستان در برخی حوزه ها استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه ایران می تواند در برخی حوزه ها مانند انرژی به هندوستان کمک کند، گفت: همکاری در حوزه اقتصادی و مسائل امنیتی باعث نزدیک تر شدن دو کشور به یکدیگر می شود و باید تبادل نظرها میان مسئولان دو کشور افزایش پیدا کند، بنابراین امیدواریم روابط ملت ها و دولت ها به ویژه در مجالس طی سال های آینده افزایش پیدا کند./