نماینده مردم تهران درمجلس از ارائه گزارش سفر هیأت پارلمانی ایران به کشور امارات و نتایج نشست کمیته اجرایی و مالی مجمع پارلمان های آسیایی به دکتر لاریجانی رئیس مجلس خبر داد.

به گزارش مرور نیوز سیده فاطمه ذوالقدر، با اشاره به ارائه گزارش سفر دو روزه هیأت پارلمانی ایران به امارات به دکتر لاریجانی رییس مجلس،گفت: در این گزارش به اقدامات صورت گرفته از سوی هیئت پارلمانی ایران در نشست کمیته اجرایی و مالی مجمع پارلمان های آسیایی اشاره شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست مذکور موضوع بودجه 2018 دبیرخانه آسیا مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: میزان سهم پرداختی کشورهای ثروتمند و فقیر در قطعنامه 2018 از محورهای مهم مورد بحث در این جلسه بود که این مسائل بررسی شد.

ذوالقدر ادامه داد: دراین جلسات کشورها نظرات خود را پیرامون بودجه دبیرخانه آسیا ارائه کردند به خصوص پیشنهاد پاکستان که از قبل آن را ارائه کرده، مورد بررسی قرار می گیرد اما در نهایت این موضوع به اجماع کشورها نرسید بنابراین مقرر شد که در نشست بعدی این موضوع پیگیری شود.

این نماینده مجلس دهم گفت: همچنین در حاشیه این نشست در دیداری با رییس شورای ملی امارات بر موضوعاتی همچون تقویت بر روابط میان کشورها با توجه به همسایگی و دوستی دو کشور نیز تاکید شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد بحث در نشست های بین المللی تأسیس پارلمان آسیایی است، که این موضوع از سال 2013 توسط کشور پاکستان مطرح شده و باید برای تحقق مورد پیگیری قرار گیرد.