اکنون سؤال این است که چه عواملی تروریست‌ها و حامیان غربی، عبری، عربی‌شان را به این ورطه خطرناک و ریسک سنگین عملیات ویژه در تهران کشاند.

به گزارش مرور نیوز، رضا سراج طی یادداشتی در کانال تلگرامش نوشت: هدف اصلی از انجام عملیات تروریستی در تهران، وارد آوردن ضربه حیثیتی به نظام و ایجاد فاجعه ملی در مرقد امام (ره) و مجلس بود. تروریست‌ها با مهمات زیادی که همراه داشتند، خود را برای زدن ضربات راهبردی به نظام مهیا کرده بودند؛ اما آمادگی و سرعت عمل بسیار بالای یگان‌های حفاظت و ویژه صابرین سپاه، مانع از تحقق اهداف آنان شد.

اکنون سؤال این است که چه عواملی تروریست‌ها و حامیان غربی، عبری، عربی‌شان را به این ورطه خطرناک و ریسک سنگین عملیات ویژه در تهران کشاند. پاسخ واضح و روشن است؛ وقتی در انتخابات، جای شهید و جلاد در دهه شصت عوض می‌شود؛ هنگامی که برای کسب چند هزار رای، نهادهای دفاعی و امنیتی تضعیف و تخریب می‌گردند؛ بدیهی است که حسگرهای ادراکی و دستگاه محاسباتی دشمنان حاضر به پذیرش ریسک عملیات تروریستی در تهران می‌گردند.

به عبارت دیگر، مواضع دو گانه برخی افراد در انتخابات، زمینه ساز اجرای دومینوی اقدامات علیه ایران شده است. از این منظر،‌ تصویب تحریم‌های جدید، اقدام مضاعف علیه محور مقاومت، تلاش برای ایجاد ناتوی عربی، طرح آمریکایی-سعودی تنبیه ایران و اقدام تروریستی در تهران، حلقه‌های زنجیری هستند که تغییر و اشتباه محاسباتی برای امتیازگیری بیشتر از ایران را مورد طمع قرار داده‌اند. در چنین شرایطی، همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ تنها با صدای واحد از درون حاکمیت می‌توان خسارات وارده را جبران کرد.