یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نا کارآمدی وزرا و عدم تحقق برنامه کابینه در دولت یازدهم تاکید کرد: لازمه تحقق اهداف، انتخاب افرادی است که در پی منافع شخصی و گروهی خود نباشند.

به گزارش مرور نیوز، هدایت اله خادمی در برنامه رویداد رادیو گفتگو مهم ترین الزامات کابینه دوازدهم را در دست گرفتن اقدامات توسط افراد کاردان عنوان کرد و افزود: دولت برای اینکه به اهداف دست یابد و برنامه ششم توسعه را اجرا و قول هایی که به مردم داده است را محققنماید شایسته سالاری و انتخاب افراد لایق را در نظرگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت بتواند مشکلات مردم را حل کند. حق مردم ایران نیست که اکثر جوانان تحصیل کرده ی آن ها بیکار باشند؛ بنابراین لازمه تحقق اهداف، انتخاب افرادی است که در پی منافع شخصی و گروهی خود نباشند.

خادمی گفت: اگر رئیس جمهور افرادی لایق را برای مسئولیت وزارتخانه ها انتخاب کند، خواهد توانست شعار های انتخاباتی را عمل کرده و قولی که به مردم داده است را جامه عمل بپوشاند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با احتمال تفکیک وزارتخانه ها قبل از تشکیل کابینه دوازدهم گفت: در طول سال های بعد از انقلاب وزرا همان افراد قبلی بوده اند و در نتیجه به مشکلات اساسی برخورد کرده ایم.

خادمی ادامه داد: وزرا به کارکنان خود اعلام می کنند که برنامه ای ارائه دهند ولی متاسفانه آن را اجرا نمی کنند و مجلس شورای اسلامی نیز نظارتی بر کار وزرا ندارند و از طرفی این افرادنیز پاسخ گو نیستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاسی شدن نقاط حساس دولت گفت: کار به دست افراد کاردان سپرده نشده است. مجلس باید باند ها و گروه ها را در نظر نگرفته و به شایسته سالاری و منافع کشور توجه کند.

خادمی با بیان اینکه دولت در شایسته گزینی با مجلس همراهی نمی کند، خاطرنشان کرد: دولت افرادی را جزو باند ها و گروه ها به مجلس معرفی می کند و فراکسیون های مجلس نیز وضعیت را کاملا سیاه و سفید می بینند.

خادمی در پایان گفت: دولت حتی در تامین کمیسیون ها دخالت می کند، بنابراین بنده به عنوان یک نماینده به جای وکالت مردم، اقدام به وکالت دولت کرده و همراهی با دولت را به اشتباه اجرایی می کنم.