نماینده مردم اهواز درمجلس مشکل قطعی برق دربرخی مناطق به دلیل گرمای بالای 50 درجه در شهر اهواز مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است،گفت:مشکل قطعی برق در اهواز از قبل وجود داشته و باید اقدامات برای حل این مشکل با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، علی ساری در خصوص مشکلات قطعی برق و مسائل حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: مشکل قطعی برق در برخی مناطق به دلیل گرمای بالای 50 درجه در شهر اهواز مشکلات اساسی را برای مردم بوجود آورده که البته تلاش های خوبی از سوی مسئولان امور در حال انجام شدن است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با بیان اینکه مشکل قطعی برق در اهواز از قبل وجود داشته و باید اقدامات برای حل این مشکل با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان هر چه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد تا مردم و شهروندان در این فصل با مشکلات کمتری روبرو باشند، گفت: زندگی در گرمای بالای 50 درجه واقعا کار بسیار سختی است که مردم استان خوزستان قبل از آغاز فصل تابستان با آن روبرو هستند که این امر نشان از تابستانی داغ برای این استان دارد.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکل قطعی آب در این استان به دلیل عدم همخوانی میزان عرضه و تقاضا اشاره و تصریح کرد: مطمئنا با تکمیل و بهره برداری از پروژه آب و فاضلاب استان خوزستان این مشکل نیز برطرف خواهد شد که امیدوارم که طی سالهای آینده و نزدیک این پروژه به مرحله بهره برداری برسد.

نماینده مردم اهواز،باوی حمیدیه و کارون درمجلس به مشکلاتی همچون قطعی برق در دانشگاه چمران اهواز در فصل برگزاری امتحانات پایان ترم، غرق شدن یکی از کودکان شهر اهواز در کانال های شهر و پیدا شدن جسد وی بعد از گذشت یکشبانه روز اشاره کرد و افزود: مسائل و مشکلات مردم شهر باید پیگیری و در اسرع وقت برطرف شود.

گفتنی است؛مدیریت بحران استانداری خوزستان با توجه به قطعی‌های برق و آب و همچنین گرمای شدید استان ، فعالیت ادارات استان تا پایان هفته جاری را ساعت 12 اعلام کرد.با توجه به گرمای شدید استان خوزستان و همچنین قطعی‌های متداول آب و برق در استان، استانداری خوزستان با اعلام این خبر زمان اجرای این اطلاعیه را از امروز تا روز 31 خرداد اعلام کرد.

بر این اساس،به جز مراکز خدماتی و درمانی، تمام بانک‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی در زمان اعلام شده به کار خود پایان خواهند داد.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز ،پیش از این اعلام کرده بود که به علت افزایش بار شبکه برق در اثر عدم رعایت الگوی مصرف برق، سرکابل اصلی ایستگاه تغذیه کننده برق مناطق هزار دستگاه باهنر، فولادشهر،کوی ستایش و ایثار اهواز دچار اشکال شده و در حال حاضر بی برق شده‌اند ؛البته تکنسین‌های برق منطقه‌ای در حال اصلاح آن هستند.