رئیس مجمع العلماء مالزی روز پنجشنبه با تاکید بر اهمیت روز قدس در بین مسلمانان، این روز را میعادگاه اتحاد مسلمانان جهان دانست و خواستار حضور همه اقشار جوامع اسلامی در تظاهرات این روز شد.

به گزارش مرور نیوز، 'عبدالغنی شمس الدین' رئیس مجمع العلماء مالزی تاکید کرد: اتحاد مسلمانان با توجه به شرایط فعلی که توطئه دشمنان و عملکرد نامناسب برخی کشورهای اسلامی باعث تفرقه در جهان اسلام شده است، بیش از پیش اهمیت دارد.
وی با اشاره به ابتکار امام خمینی (ره) برای تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، هدف نهایی این روز را اتحاد پایدار بین مسلمانان دانست به گونه ای که در آن بحث شیعه و سنی مطرح نباشد.
به اعتقاد 'عبدالغنی شمس الدین'، توطئه ها و دسیسه های دشمن بین کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کرده و نیاز است علماء با نقش بی بدیل خود زمینه اتحاد را در بین کشورهای اسلامی فراهم سازند.
رئیس مجمع العلماء مالزی در ادامه خاطرنشان کرد: حوادث اخیر باعث شد برخی مسلمانان اعتمادی به عربستان و یا امارات متحده عربی را از دست بدهند و دیگر نتوانند بر این کشورها تکیه کنند.
وی تاکید کرد: اکنون این فرصت مهیا شده است تا ایران که همواره رعایت ادب در مسائل منطقه ای و بین المللی را داشته و از احترام خاصی نیز برخوردار است، برای اتحاد بین مسلمانان تلاش بیشتری کند.
'عبدالغنی شمس الدین' در ادامه گفت: ایران بر خلاف کشورهای عربی در تفرقه انگیزی بین جهان اسلام نقش نداشته و می توان از روز قدس به عنوان یکی از ارکان اصلی اتحاد بین مسلمانان استفاده کرد.
وی با مهم برشمردن اهمیت روز قدس، از نقش امام خمینی (ره) در تلاش برای اتحاد بین مسلمانان یاد کرد و گفت که باید تفرقه بین گروه های مختلف را کنار گذاشت تا بتوان موضع خود را در مقابل دشمنان اسلام تقویت کرد.
این اندیشمند مالزیایی تاکید کرد که اتحاد، شرط ایستادگی برای مقابل با سلطه طلبان و استعماگرانی است که در تلاش برای برتری خود بر جهان هستند.
به اعتقاد وی، اگر بتوان به اتحاد دست یافت و موضوع فلسطین را به اولویت اصلی تبدیل کرد، دشمنان اسلام از جمله رژیم صهیونیستی به قدرت کشورهای اسلامی پی می برند.
وی در خصوص نقش 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا برای تفرقه بین جهان اسلام با توجه به سیاست هایش که در موضوع قطر و عربستان خود را نشان داد نیز گفت: ترامپ فریبکار است و با وجود این چنین رهبر ریاکاری، غزه در خطر است.
'عبدالغنی شمس الدین' در پایان اظهار امیدواری کرد که بکارگیری سیاست های درست باعث شکل گیری اتحاد بین مسلمانان شود تا از تفرقه ای که در حال حاضر در بین برخی کشورهای اسلامی وجود دارد، کاسته شود.