رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس گفت: صنعت زغال در دو وزارتخانه متمرکز شده که هیچ‌کدام مسوولیت را نمی‌پذیرند و در واقع قیّم ندارد.

به گزارش مرور نیوز، حسین امیری خامکانی در همایش "معدن، فرصت‌ها و چالش ها" در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به وضع نه چندان مناسب فضای کسب و کار اظهار کرد: در حوزه معدن اشتغال خوبی می توان ایجاد کرد و به همین میزان مشکلات این حوزه بیشتر است.

وی افزود: باید بپذیریم فضای کسب و کار نه تنها رها نیست بلکه دست و پاگیر نیز هست و باید مسوولان با ابتکار عمل این راه را هموار کنند و البته مشکل سراسری است و بروکراسی سراسری وجود دارد.

امیری تصریح کرد: باید استان کرمان همانگونه که در بسیاری از زمینه ها پایلوت است، در حوزه رفع بروکراسی اداری و روان سازی فضای کسب و کار پایلوت باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: با وضع موجود، هنر مدیریت این است که با وجود همه مشکلات و بروکراسی دست و پاگیر موانع موجود کارآفرینان را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: معدن مزیت های زیادی دارد و اشتغال زاست و باید دست به دست هم داده و مشکلات را حل کنیم و در برنامه ششم وظایف شورای معادن به استان کرمان واگذار شده و امیدواریم تصمیمات جسوارنه گرفته و این صنعت را نجات بدهیم.

امیری گفت: صنعت زغال در دو وزارتخانه متمرکز شده که مسوولیت را نمی پذیرند و در واقع قیّم ندارد و سیاست‌گذار واحدی می خواهد.

وی تصریح کرد: مشخص نیست مسوول مستقیم زغال سنگ در کشور کیست و باید تصمیم جدی برای زغال  سنگ گرفته شود تا چالش بحث ایمنی معادن و امنیت شغلی کارگران رفع شود.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس بیان کرد: وضعیت معادن زغال سنگ نگران کننده است و طی چهار سال گذشته جلسات بسیاری را برگزار کردیم که به دلیل واگذاری نا اهل این حوزه، مشکلات ایجاد شده است.

وی افزود: چالش بعدی که عمده صنایع وابسته معدنی و زغال با آن مواجه است، بحث چهار درصد اضافه مشاغل سخت و زیان آور است که باید هر چه زودتر حل شود.

امیری تاکید کرد: راهی جز نجات صنعت زغال کشور نداریم زیرا با توجه به چرخه فولاد در استان نمی توانیم این حجم زغال را وارد کنیم.