وزیر نیرو گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 5 سد افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شده، و ما امیدواریم تا پایان دولت یازدهم یک سد دیگر افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شود.

به گزارش مرور نیوز، وزیر نیرو گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 5 سد افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شده، و ما امیدواریم تا پایان دولت یازدهم یک سد دیگر افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، مهندس «حمید چیت چیان» وزیر نیرو در آیین آبگیری سد گلورد استان مازندران اظهار داشت: سد گلورد، سی و سومین سدی است که در دوره فعالیت دولت یازدهم آبگیری و یا افتتاح می شود.
وی افزود: از زمان آغاز سدسازی در کشور تا قبل از انقلاب اسلامی امکان تنظیم 14 میلیارد مترمکعب و تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم امکان تنظیم 34 میلیارد مترمکعب آب وجود داشت.
وی تصریح کرد: اما در طول دولت یازدهم با اجرای طرح های سدسازی توان استحصال آب کشور 4.5 میلیارد مترمکعب افزایش یافت که به طور متوسط الانه حدود یک میلیارد و 150 میلیون مترمکعب آب را شامل می شود.
وزیر نیرو تأکید کرد: انجام این فعالیت ها می تواند نمونه ای کوچک از تحقق شعار سال مبتنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» موردنظر رهبری باشد.
وی با اشاره به اینکه برخی روستاهای منطقه هم اکنون با تانکر آبرسانی می شوند، گفت: خوشبختانه با کمک دولت و مجلس منابع بسیار خوبی برای آبرسانی روستایی اختصاص یافته و ما توانستیم در 4 سال گذشته تا به امروز 5400 روستا را آبرسانی کنیم.
وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون 5 سد افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شده، و ما امیدواریم تا پایان دولت یازدهم یک سد دیگر افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: این یک حرکت جهادی گسترده در سراسر کشور برای مدیریت آب بوده است.
چیت چیان تصریح کرد: با بهره برداری از سد گلورد، آب شرب نکا، بهشهر و گلوگاه تأمین می شود و امید است شبکه آبیاری و زهکشی پایین دست این سد نیز همزمان با اجرای طرح آسان شود.
وی با اشاره به اجرای گسترده طرح های فاضلاب در استان مازندران گفت: قرار گرفتن شهرهای این استان کنار دریای خزر و حفظ محیط زیست ایجاب می کند که برای احداث شبکه های فاضلاب اهتمام و توجه بیشتری داشته باشیم.