معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در همایش منتخبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کلان‌شهرها، هم از طرف منتخبین و هم از سوی مسئولان وزارت کشور مهم‌ترین چالش های حوزه مدیریت شهری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، هوشنگ خندان دل در حاشیه همایش منتخبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کلان‌ شهرها اظهار کرد: به دنبال برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم بود جلسه ای برای ایجاد تعامل بهتر با منتخبین شوراها برگزار کنیم.
وی در ادامه افزود: در این راستا برگزاری سلسله نشست هایی را در نظر گرفته ایم که اولین نشست با منتخبین دوره پنجم شوراهای اسلامی کلان‌ شهرها برگزار شد. هشت کلان شهر در کشور وجود دارد که حدود 114 نفر با برگزاری انتخابات اخیر شوراهای اسلامی در روز 29 اردیبهشت به عضویت این شوراها در آمدند.
خندان‌دل با اشاره به اینکه بهبود ارائه خدمات به مردم و تقویت مدیریت شهری یکی از اهداف جدی وزارت کشور است خاطرنشان کرد: ما همواره نشست‌هایی را با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران برگزار می کنیم که اصلاح قوانین و مقررات در جهت بهبود ارائه خدمات به مردم بخشی از نتیجه این تعامل‌هاست.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در پایان با بیان اینکه هم اکنون حدود 74 درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن بوده و نیازمند به ارائه خدمات هستند گفت: ارائه خدمات قابل قبول به مردم به بستر و قوانین مناسب نیاز دارد. ما تلاش کردیم با تهیه لوایح مختلف و ارائه آن به دولت، زمینه مناسبی برای خدمات ‌رسانی مناسب به مردم ایجاد کنیم. البته با تشکیل کمیسیون کلان شهرها در دولت زمینه مناسبی در این زمینه فراهم شده است.