رییس گروه دوستی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال دردیدار با همتای پرتغالی خود،گفت: امضای تفاهم نامه لغو روادید سیاسی و خدمت میان ایران و پرتغال، نقش بسزایی در افزایش گفتگوها و دیدارهای دو طرف دارد.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی کواکبیان رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال که در راس هیاتی از اعضای این گروه به لیسبون سفر کرده است امروز ( 5شنبه 15 تیر) با آدائو سیلوا رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران دیدار و گفتگو کرد.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهروپردیس درمجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال به لیسبون را نخستین سفر گروه های دوستی پارلمانی دو کشور برشمرد و افزود: گروه های دوستی پارلمانی نقش مهمی در تسهیل و تسریع همکاری های دو کشور در جنبه های مختلف دارند و سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به لیسبون نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به استقبال کشورهای اروپایی از توسعه همکاری های خود با ایران در دوران پسابرجام،تصریح کرد: برجام زمینه مناسبی برای توسعه همکاری های دو کشور ایجاد کرده و با توجه به ظرفیت های فراوان جمهوری اسلامی ایران و پرتغال در عرصه های مختلف، باید از این فرصت به نفع توسعه همکاری های فیمابین نهایت استفاده را برد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین،گفت: تسهیل صدور ویزا، توسعه گردشگری ، همکاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، سرمایه گذاری های متقابل، حمل و نقل هوایی ، کشاورزی و منابع طبیعی تنها بخشی از توانایی دو کشور است که با همکاری دو کشور می توانند به نفع دو ملت توسعه یابند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با اشاره به امضای تفاهم نامه لغو روادید سیاسی و خدمت میان ایران و پرتغال، افزود: این تفاهم نامه می تواند نقش بسزایی در افزایش گفتگوها و دیدارهای دو طرف داشته باشد، بنابراین امیدواریم شاهد نهایی شدن و طی هر چه سریعتر پروسه اداری مربوط به این تفاهم نامه باشیم.

درادامه آدائو سیلوا رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران نیز در این دیدار با اشاره به تاثیر مثبت سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به لیسبون در تقویت روابط دوستانه دو کشور گفت: این سفر می تواند به عنوان عاملی محرک در روابط بکار گرفته شود و منجر به توسعه هر چه بیشتر همکاری های فیمابین گردد.

وی همچنین گفت: برخی مشکلات که بر سر راه توسعه همکاری های دو کشور وجود دارد می تواند توسط نمایندگان پارلمان های دو کشور مرتفع شود و گروه دوستی پرتغال و ایران نیز آمادگی خود را در این خصوص اعلام می کند.

آدائو سیلوا رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران پایان این دیدار ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی تهران بر لزوم مبارزه جهانی علیه تروریسم تاکید کرد.