روزنامه 'هندلزبلات ' آلمان نوشت: در دومین سالگرد توافقنامه هسته ای ایران با گروه 1+5 در وین، ایران ترازنامه مثبتی از عملکرد خود ارائه کرده است.

به گزارش مرور نیوز، این روزنامه آلمانی افزود: در دومین سالگرد توافق هسته ای ایران در وین، محمد جواد ظریف به خبرگزاری ایرنا در نیویورک گفت:این توافقنامه بهترین چیزی بود که طرفهای مذاکره کننده می توانستند به آن برسند . ظریف برای شرکت در نشست سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است.
به گزارش هندلزبلات ایران با پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان(1+5 ) به این توافقنامه دست یافت . اکنون ظریف امیدوار است که همه طرفها به این توافقنامه پایبند باشند.
این روزنامه آلمانی درادامه نوشت:اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ، بارها و بارها این توافقنامه را به عنوان توافقی بد نامیده است . ظریف ابراز امیدواری کرد که دونالد ترامپ درباره مخالفت خود با این توافقنامه تجدید نظر کند.
به گفته عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران، ظریف وزیر امور خارجه آماده است که در خلال سفر خود به آمریکا و شرکت در نشست سازمان ملل در نیویورک، درباره توافقنامه هسته ای ایران ، صحبت کند . جمعه آینده نیز عراقچی و تیم وی در وین ، در ملاقاتی با معاونین وزرای خارجه گروه 1+5 شرکت خواهد کرد .
این روزنامه آلمانی اضافه کرد: با توافق هسته ای ایران در سال 2016، ایران غنی سازی اورانیوم خود را تا 25 سال آینده محدود نمود و در مقابل غرب نیز متعهد شد که تحریمهای اقتصادی بر ضد ایران را لغو کند . اما ایالات متحده آمریکا هنوز بسیاری از تحریمهای ایران را لغو نکرده و همچنان پا برجاست .