رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان نظام پزشکی در آینده حفظ انتظام حوزه پزشکی است و باید از هر گونه تنش و چالش در این حوزه جلوگیری شود.

به گزارش مرور نیوز، دکتر نوبخت در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه امروز شاهد یکی از جلوه‌های زیبای دموکراسی هستیم، گفت: امروز جامعه پزشکی در سراسر ایران پای صندوق های رای می‌آیند و برای منتخبین خودشان اعلام نظر می‌کنند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی اساسا عهده دار تنظیم روابط صحیح میان پزشک و بیمار بوده و همچنین حافظ منافع پزشکان و بیماران است و انتظام امور پزشکی را بر عهده دارد و باید بسیاری از برنامه‌ها را تنظیم کند. بر همین اساس طبق قانون، شورای عالی نظام پزشکی حکم قوه مقننه را در حوزه پزشکی را پیدا می‌کند و رای شورای عالی نظام پزشکی برای دستگاه‌های ذیربط در قسمت اجرا و بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و افراد شاغل در این حرفه ناقض است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در چند ماه اخیر شاهد برنامه‌هایی بودیم و من فکر کردم اگر سازمان نظام پزشکی شکل درستی بگیرد و منتخبین آن با رای بالایی انتخاب شوند، قطعا این سازمان از یک جایگاه مقبولی برخوردار خواهد شد و شاهد بهتر شدن ارتباط میان پزشک و بیمار، پزشکان با یکدیگر و وزارت بهداشت و ... می‌شود.

وی درباره نحوه برگزاری انتخابات گفت: تا کنون همه چیز خوب بوده و مورد خاصی گزارش نشده است. مواردی هم که وجود داشت به رئیس هیات نظارت و اعضای این هیات منعکس شد و آنها با هیات اجرایی رایزنی کردند و بر این اساس مشکلی وجود ندارد. در عین حال در همین جا از هیات‌های نظارت و اجرایی تشکر می‌کنم.

وی خطاب به جامعه پزشکی گفت: استدعا می‌کنم که همه افراد جامعه پزشکی چه به صورت الکترونیک و چه به صورت حضوری برای رای دادن حضور یابند تا شاهد مشارکت بالایی در این دوره باشیم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره مهم‌ترین چالش نظام پزشکی و مهم‌ترین اولویتی که باید در دور جدید نظام پزشکی مورد توجه قرار گیرد چیست؟ گفت: مشکلی که در این دوره ایجاد شد این بود که متاسفانه جامعه پزشکی چندین بار در جلوی وزارت بهداشت، مجلس و ... تحصن کردند. من ضمن محکوم کردن این روش تاکید می‌کنم که باید این مسائل را ریشه یابی کنیم.

نوبخت ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که متاسفانه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت نتوانستند مشکلات این افراد را حل کنند و این مشکلی بوده در ارتباط میان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی؛ این در حالیست که این دو واحد مسئولیت دارند تا امور حوزه پزشکی را طوری تنظیم کنند تا انتظام این حوزه مخدوش و مختل نشود.

وی تاکید کرد: بنابراین باید از هر گونه تنش و چالش در این زمینه جلوگیری کنیم. حال رفع این تنش‌ها و چالش‌ها یکی از اولویت‌های مهمی است که در سازمان نظام پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد.