در نخستین نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی ،پورابراهیمی از نزول دو پله ای ایران در اقتصادی خبر داد وگفت:زمانی که در یک جنگ اقتصادی هستیم باید ظرفیت سازی صورت بگیرد و قوانین باید تغییر کند.

به گزارش مرور نیوز، در نخستین نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در وزارت کشور در حال برگزاری است، پورابراهیمی با اشاره به اقدامات سه سال اخیر وزارت کشور برای حضور استانداران در اقتصاد مقاومتی گفت: این حرکت باید همزمان با ظرفیت سازی در زمینه اختیارات استانداران صورت گیرد. 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در چهار سال آینده تحول در اقتصاد ایجاد شود باید روش ها تغییر کند و گرنه بیش از این به جایی نخواهیم رسید ما در سال 2016 نسبت به امسال دو پله در اقتصاد جهانی نزول کردیم. در چشم انداز اقتصادی در جهان هم از بین 20 کشور رتبه 13 را داریم. 

پور ابراهیمی گفت:در زمانی که در جنگ اقتصادی هستیم باید ظرفیت سازی صورت گیرد که تفویض اختیارات در داخل دولت با ممانعت روبرو شده است. لذا باید قوانین تغییر کند و ما در مجلس اعلام آمادگی کردیم. یکی از این حوزه های دادن اختیارات به استان ها و مدیران ارشد است. هر چه که دولت می تواند تحولی در اقتصاد انجام دهد مجلس برای همراهی و تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه مقررات برای در اختیار قرار دادن ظرفیت ها به استانداران آماده است. باید ساختارها اصلاح شود.