سخنگوی دولت با اشاره به قرارداد توتال گفت: توتال قرارداد بزرگی است که در طول بیست سال 85 هزار میلیارد دلار سودهی دارد.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر نوبخت در آخرین نشست خود با اصحاب رسانه با اشاره به جلسه هیات نظارت بر قرار دادهای نفتی گفت: طبق مصوبه سال 66 یک هیات عالی بر قرار دادهای نفتی بر مقدار محصول، بررسی، عواید، حجم نفت نظارت داد.

وی ادامه داد: منظور از قرار دادها مانند توتال است که دادستان کل کشور، روسای کمیسیون برنامه و بودجه و انرژی، وزیر نفت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد در آن قرار دارند.

نوبخت تاکید کرد: قرار دادهای خود را باید با توجه به بازار به روز کنیم، که سال گذشته این اتفاق افتاد و از بالاترین رتبه نظام تا بقیه آن را پسندیدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: یک هیات عالی هم باید بر این قرار دادها نظر بدهد و همچنین شورای اقتصاد باید نظر خود را اعلام کند. قرار دادها باید در چارچوب قرار دادهای نوین باشد، در چند روز گذشته تمامی اطلاعات در اختیار هیات عالی قرار داده شد. این هیات روز و شب با این قرار دادها تنها بودند و همه ابعاد آن را مورد بررسی و تطبیق قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: هیات عالی نظارت بر قراردادهای نفتی باید بررسی کنید که قرار داد در جهت منافع تولید و اموال عمومی است که دیروز تایید کردند.

سخنگوی دولت ادامه داد: این روند باعث می شود که حواس مسئولین و مردم جمع شود که بیت المال به یغما نرود. قرار داد توتال قرارداد بزرگی است که بیش از 85 هزار میلیارد دلار در طول بیست سال سود دارد که نباید در مردم تردید ایجاد کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رشد اقتصادی عنوان کرد: اگر می خواهیم  رشد اقتصادی صورت بگیرد باید سرمایه گذاری خارجی را انجام دهیم که اگر اتفاق نیفتد مردم به انتخاب خودشان دلسرد می شوند.

او افزود: بعداز این که اعلام کردیم ایران قصد دارد رتبه نخست اقتصادی را به دست بیاورد کشورهای منطقه با سند چشم انداز و بی سند بیدار شدند.

ادامه دارد...