عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد راه‌اندازی مدارس مشارکتی خلاف قانون است از این رو در صورت استفاده از مدارس مشارکتی نمایندگان حتما موضوع را پیگیری خواهند کرد.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با مرور نیوز اشاره به اینکه استفاده از مدارس مشارکتی خلاف برنامه ششم توسعه است، گفت: مدارس به دو نوع دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شوند لذا راه اندازی مدارس مشارکتی آسیب‌ بزرگی برای عرصه تعلیم و تربیت کشورمحسوب می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای راه اندازی مدارس مشارکتی بناهای آموزش و پرورش را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهند، اظهار کرد: بر این اساس وزارت آموزش و پرورش برای هر دانش آموز مبلغی را به عنوان بسته حمایتی درنظر می‌گیرد و مسئولان مدرسه نیز مبلغی را باید از اولیاء دانش آموران دریافت کنند تا بتوانند مدرسه را اداره کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه طبق قانون راه اندازی این نوع از مدارس خلاف تلقی می‌شود، ادامه داد: علاوه بر برنامه ششم، در قانون اساسی و اسناد بالادستی نیز در خصوص عدم راه اندازی این نوع مدارس تاکید بسیاری شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه برای راه اندازی مدارس مشارکتی باید ساختمان‌های مدارس دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنند که این امر اتفاق نادرستی است، تصریح کرد: در این بین مسئولان آموزش و پرورش بجای راه اندازی مدارس مشارکتی، می‌توانند به مدارس غیردولتی کمک کنند تا این مدارس میزان جذب دانش آموزشان را افزایش دهند .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی برای اداره مدارس مشارکتی باید معلمان را به صورت آزاد جذب کند که این مهم نیز امری قابل تامل است، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برای تامین نیروی انسانی از افراد بازنشسته استفاده می‌شود که این موضوع نیز بر خلاف قانون است لذا در صورت تحقق چنین اتفاقی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتما موضوع را پیگیری خواهند کرد.