رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - شیلی اظهار داشت: دو کشور ایران و شیلی در راستای ارتقا سطح همکاری ها و منافع دو ملت می توانند از فرصت های موجود بهره ببرد.

به گزارش مرور نیوز، ایوان فلورس رئیس گروه دوستی پارلمانی شیلی و ایران عصر روز یکشنبه (15/05/96) با حمایت میرزاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - شیلی دیدار و گفت وگو کرد.

میرزاده در ابتدای این دیدار روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و شیلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعاملات اقتصادی و فرهنگی خیلی خوبی بین دو کشور برقرار است و بسترهای مناسبی برای توسعه روابط در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس همچنین اظهار داشت: دو کشور ایران و شیلی در راستای ارتقاء سطح همکاری ها و منافع دو ملت می توانند از فرصت های موجود بهره ببرد.

وی در ادامه بر توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی فی مابین تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی ایران و شیلی در ادامه با اشاره به تعاملات دیرینه دو ملت گفت: پیشینه مراودات میان ایران و شیلی بستر مناسبی جهت گسترش همکاری ها در سایر عرصه ها را فراهم نموده است.

ایوان فلورس؛ رئیس گروه دوستی پارلمانی شیلی و ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: امیدواریم با توسعه روابط گروه های دوستی دو کشور بتوانیم به تعمیق روابط پارلمانی تعامل بیشتری بوجود آید.

ایوان فلورس با ابراز خرسندی از گسترش مراودات فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور و ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان بیان داشت: رابطه ایران و شیلی همواره برقرار بوده است و منازعات جهانی کمتر توانسته است خللی در تعاملات دو کشور وارد کند.

ایوان فلورس، در ادامه گفت: شیلی مصمم به توسعه روابط با ایران دارد و در همین راستا، تعاملات گروه های دوستی دو کشور می تواند فتح باب این توسعه فی مابین باشد.