سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری گفت: بی اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود داشته و اقدامات اخیر این کشور این دیوار را بلندتر کرده است. بحث موشکی یک امر داخلی و دفاعی است.

به گزارش مرور نیوز، بهرام قاسمی در ابتدا ضمن تبریک روز خبرنگار در پاسخ به سوالی درباره ملاقات های وزارت خارجه با مقامات خارجی که برای مراسم تحلیف آمده بودند گفت: 105کشور و 9 سازمان بین المللی حضور داشتند و حدود 140 دیدار حاشیه ای تاکنون انجام شده است و مسائل بین المللی، منطقه ای، سیاسی و فرهنگی مورد گفتگو قرار گرفت و این دیدارها تشریفاتی نبود. حضور این تعداد مقام خارجی بعد از انقلاب بی نظیر است و نشان از شکست سیاست بدخواهان ایران برای تخریب چهره کشورمان است. امیدواریم بتوانیم از این فرصت در محیط بین المللی استفاده کنیم. 

وی در مورد واکنش آمریکا و سه کشور اروپایی در اعتراض به موشک ماهواره بر سیمرغ تصریح کرد: بی اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود داشته و اقدامات اخیر این کشور این دیوار را بلندتر کرده است. بحث موشکی یک امر داخلی و دفاعی است. 

سخنگوی وزارت خارجه در مورد سفر مقتدا صدر به ریاض و موضع ایران نسبت به این دیدار بیان داشت: روابط ایران و عراق حسنه است. ولی بی شک عراق مستقل است و قرار نیست  شخصیت های عراقی در سفرهای خودشان از ما اجازه بگیرند و یا به ما گزارش بدهند.