فاطمه هاشمی‌ می‌گوید: آقای روحانی نمی‌تواند جا پای آقای هاشمی بگذارد، چون اصلا نه تفکر آقای هاشمی را دارد و نه شجاعت ایشان را دارد.

به گزارش مرور نیوز، مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی در حالی با حضور شخصیت‌های سیاسی کشور و میهمانان خارجی از سراسر دنیا برگزار شد که حاشیه های بسیاری ازجمله نام نبردن از آیت ا... هاشمی رفسنجانی را با خود به همراه داشت. این در حالی است که همه بر این موضوع اتفاق نظر دارند که عنصر اصلی پیروزی حسن روحانی در سال 92 و حتی 96 حمایت تمام‌قد مرحوم هاشمی از وی بود؛ موضوعی که سبب واکنش‌هایی از سوی خانواده ایشان شد.

فاطمه هاشمی‌رفسنجانی این روزها گلایه‌های زیادی دارد. فرزند ارشد مرحوم هاشمی درخصوص یاد نکردن از مرحوم هاشمی در مراسم تحلیف اظهار داشت: «آقای هاشمی یک تفکر بود، یک جریان بود. با اسم بردن یا اسم نبردن، این جریان یا تفکر تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. ولی افرادی که این گونه رفتار می‌کنند شخصیت‌ خودشان را در این رابطه نشان می‌دهند، خصوصا افرادی که با حمایت آقای هاشمی روی کار آمده‌اند.»

وی با انتقاد از استفاده از نام خانواده هاشمی برای جذب رای گفت: «شخص رئیس‌جمهور در سخنرانی‌های انتخاباتی نه‌تنها از آقای هاشمی اسم می‌بردند بلکه برای اینکه رای بیاورند شعار سلام به خاتمی و میرحسین سر می‌دادند ولی امروز که رای‌شان را گرفته‌اند، آنها را فراموش کرده‌اند. این نشان از ضعیف بودن شخصیت آقای روحانی در این مسائل است.»

 

رای جمع کردنمان برای روحانی بخاطر آقای هاشمی بود

وی با اشاره به حمایت‌های رفسنجانی از روحانی گفت: «من حتی در یک جمع اصولگرا از دوستان خودم بودم که اصلا نمی‌خواستند به آقای روحانی رای بدهند، وقتی من کلیپ پدر را برای آنها فرستادم خودشان گفتند نه‌تنها ما خودمان به ایشان رای می‌دهیم بلکه شروع کردیم به رای جمع کردن برای آقای روحانی، فقط به خاطر آقای هاشمی نه به خاطر آقای روحانی.»

وی درخصوص مقایسه مرحوم هاشمی و حسن روحانی در عملکرد و تفکر گفت: «متاسفانه افراد هیچ‌کدام شجاعت و تفکر آقای هاشمی را ندارند، برای اینکه خودشان مدتی بر مسند قدرت باشند زمانی می‌گویند ما دنباله‌رو این هستیم و زمانی می‌گویند دنباله‌رو آن هستیم. اینها فقط دنباله‌رو هستند نه جریان ایجاد می‌کنند و نه تفکر دارند. برای همین هم در مقاطع مختلف شما می‌بینید سیاست‌های آنها فرق می‌کند یعنی فکرشان همان فکر آقای هاشمی نیست، آقای هاشمی بسیار فعال بودند. من نه به‌عنوان دختر آقای هاشمی هر جا که می‌روم خاطراتی می‌شنوم که تا حالا نشنیده‌ام و صحبت‌هایی از مردم می‌شنوم که تا به حال آنها را نشنیده بودم که آن موقع اینها گفته نمی‌شد و حالا بیان می‌شود. ایشان جریانی از اول انقلاب ایجاد کرد که دعا می‌کنیم این جریان ادامه پیدا کند و این جریان به نفع کشور است.»

فرزند ارشد مرحوم هاشمی با نقل خاطره‌ای افزود: «یک روز دوستان از من سوال کردند که آقای روحانی چه شباهت‌هایی به آقای هاشمی دارند؟ من گفتم آقای روحانی هیچ شباهتی به آقای هاشمی ندارد. ایشان روزی که برای کاندیدا شدن در بهمن یا اسفند 92 رفتند، می‌خواستند با پدر من مشورت کنند، غیر از مشورت از پدر من خواستند که ایشان را حمایت کنند، پدر من هم گفتند در موقع مناسب از شما حمایت خواهم کرد.»

فاطمه هاشمی درباره برخی گمانه زنی‌ها درخصوص جایگزین شدن آقای روحانی به جای مرحوم هاشمی به‌عنوان پدر معنوی کارگزاران گفت: «آقای روحانی نمی‌تواند جا پای آقای هاشمی بگذارد، چون اصلا نه تفکر آقای هاشمی را دارد و نه شجاعت ایشان را و نه پشتکار و فعالیتی که آقای هاشمی داشتند. هیچ‌کدام از آنها را آقای روحانی ندارد. ساده‌ترین چیزی که می‌توان مقایسه کرد این است که آقای هاشمی از ساعت 6 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کرد و ده ونیم، یازده شب کار خود را به پایان می‌رساند. فقط 10 دقیقه برای اینکه یک خواب کوتاهی در بعدازظهر داشته باشند زمان استراحت ایشان بود.»

وی با اشاره به ارتباطات قوی مرحوم هاشمی و فرصتی که برای رجوع افراد به او می‌گذاشتند گفت: «تمام افراد در سطوح مختلف نه‌فقط در سطح وزیر بلکه از رئیس اداره و مدیرکل و معاونان هم به ایشان زنگ می‌زدند و ایشان به آنها جواب می‌داد، نامه‌ها را هم سریعا دستور پیگیری می‌دادند، ولی آقای روحانی هیچ کدام از این کارها را انجام نمی‌دهد، حتی با وزیران خود هم وقت ملاقات نمی‌گذارد و وزیران ایشان هم در همین دولت از ایشان گله دارند.»