نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: باید نسل جوان را با اتفاقات رخ داده در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب آشنا کرد.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی در یادواره بزرگداشت شهید آیت‌الله بهاء الدین محمدی عراقی و شهدای ترور استان کرمانشاه که امروز(19 مرداد) در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه جامعه و به ویژه جوانان که نسل سوم و چهارم انقلاب و آینده سازان کشور هستند باید در جریان اتفاقات مهم رخ داده در تاریخ کشور باشند، بر ضرورت پرداختن بیشتر هنرمندان و صاحبنظران به مسائل بعد از انقلاب اسلامی برای ایجاد روشنگری در نسل جوان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دهه 60 را در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم می‌دانند، اظهار کرد: ایشان از هنرمندان و تحلیلگران برای توجه بیشتر به اتفاقات دهه 60 در آثار خود دعوت کرده‌اند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود 17 هزار شهید ترور در کشور ، اظهار کرد: در دهه 60 منافقین که ابتدا ادعای مبارزه با رژیم طاغوت را داشتند در دامن دشمنان هجوم ناجوانمردانه خود را در قالب گروهک ها به مردم پاوه و استان کرمانشاه شروع کردند و لذا جنگ خیلی جلوتر از جنگ تحمیلی در این استان شروع شد و این استان 10 سال درگیر جنگ بود.

آیت‌الله محمدی‌عراقی سپس عقب افتادگی‌ها، محرومیت‌ها و فقر و بیکاری امروز استان را بیش از هرچیزی به دلیل درگیری مستقیم استان با جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: امروز وقت آن رسیده تا خانواده ها و جوانان کرمانشاهی نفس راحتی بکشند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه 34 شهید ترور دارد، اظهار کرد: این استان مفتخر به داشتن دو شهید محراب است است که یکی از آنها شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی و دیگری شهید آیت‌الله بهاء الدین محمدی‌عراقی است که حین بازگشت از نماز جماعت مورد هدف ناجوانمردانه دشمنان قرار گرفته و با اصابت 17 گلوله به مقام شهادت نائل آمدند.

فرزند شهید آیت‌الله بهاء الدین محمدی عراقی با اشاره به مطرح شدن نامگذاری روز 20 مرداد در تقویم رسمی کشور به نام روز بزرگداشت شهدای ترور به شورای فرهنگ عمومی کشور، ابراز امیدواری کرد: در صورت محقق شدن این امر همه ساله ویژه برنامه‌های در خور شانی در این روز در کشور برگزار شود.

آیت‌الله محمدی‌عراقی در ادامه با اشاره به دروغین و فریبکارانه بودن شعارهای مبارزه با تروریسم در دنیا، افزود: امروز در منطقه با تروریسم مواجه هستیم.