رئیس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امیر حاتمی سال‌ها جانشین این وزارتخانه بوده و کاملا به امور آن مسلط است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح روز سه شنبه در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به دفاع از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم پرداخت و ضمن تقدیر از سردار حسین دهقان وزیر دفاع دولت یازدهم بخاطر فعالیت‌های انجام شده در این دوره تاکید کرد: امیر سرتیپ حاتمی شخصیتی است که در رده‌های مختلف ارتش و در صف و ستاد حضور داشته است. ایشان همچنین در ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشته و مدت زیادی را با آقای سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همکاری داشته است و از این به بعد نیز در کنار ایشان فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان این‌که «حاتمی سال‌ها جانشینی وزارت دفاع را بر عهده داشته است»، خاطرنشان کرد: آقای حاتمی کاملا به امور وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مسلط است و تجارب بسیاری کسب کرده است. او به عنوان فرد مورد اعتماد خانواده بزرگ نیروهای مسلح برای خدمت به همه نیروهای مسلح آمده است.

وی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت دوازدهم برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سفارش اکید من به آقای حاتمی فعالیت بیشتر در حوزه تولید برخی سلاح‌ها بویژه افزایش توان موشکی به دلیل اهمیت‌های موجود است.

رییس‌جمهور گسترش دیپلماسی دفاعی با منطقه و جهان، شفاف‌سازی فضای اقتصادی شرکت‌های وابسته، ساماندهی صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، اقتصادی کردن تولید تجهیزات دفاعی و نظامی و همچنین واگذاری بسیاری از امور امکان‌پذیر به بخش های غیر نظامی را از جمله برنامه های دیگر دولت دوازدهم در حوزه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کرد.