فریده اولاد قباد در حمایت از گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی به سخنرانی پراخت.

به گزارش مرور نیوز، فریده اولاد قباد در ابتدای سخنانش گفت: وقتی وزرا از تالار آفتاب وارد صحن می شوند بدانند که از کنار 7 شهید گمنام می گذرند.

وی همچنین درباره دلایل حمایتش از وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت:دولت دوازدهم در حالی شروع به کار میکند که از نتایج برجام، اصلاحات اقتصادی و... بایستی بهره برداری نماید.

 نمایند ه مردم تهران ادامه داد: رشد اقتصادی کشومان در سال 1391 منفی 7 درصد بوده و در سال 95 به مثبت 12 رسیده است و از نظر تورم می دانیم که در زمانی به 40 درصد هم رسید که هم اکنون تک رقمی است دولت دوازدهم باید اصلاحات ساختاری را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان این که وزیر اقتصاد علاوه بر اینکه باید دانش و مدیر اقتصادی داشته باشد باید اصلاحات ساختاری را بررسی و اعمال نماید افزود:آقای کرباسیان از دانش به روز برخوردار هستند و از منظر اجرایی و تجربیات مدیریتی ایشان 28 سال سابقه معاون وزیری را در کارنامه خود دارد همچنین 4 سال به عنوان معاون وزیر آقای طیب نیا فعالیت کرده اند.

 اولاد قباد ادامه داد:اصلاحات 4 سال گذشته در مدیریت گمرک کشور یکی از موفقیت های کاری ایشان است که بخش زیادی از قاچاق کالا را کاهش دادند.امیدوارم آقای کرباسیان با تعامل سازنده با بانک مرکزی، سازمان برنامه  و بودجه و وزارت خانه هایی از جمله صنعت معدن و تجارت بتوانند بر مشکلات فائق بیایند.

نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات ضمن پایبندی وزیر پیشنهادی اقتصاد به اسناد بالا دستی همچون اقتصاد مقاومتی و اصل44 قانون اساسی افزود:وزیر اقتصاد علاوه بر اینکه باید دانش مدیریتی و اقتصادی داشته باشد، باید جرات تصمیم گیری های قاطع نیز داشته باشد و کار را به صورت عملیاتی آغاز کند.

 اولاد قباد درباره سوابق تحیلی کرباسیان افزود:ایشان دکتری مدیریت و برنامه ریزی دارد و 16 جلد کتاب تالیف کرده است و همچنین با سابقه تدریس در دانشگاه، از دانش روز مدیریت برخوردار است.

 وی با اشاره به پیشنه کرباسیان در معاونت وزیر نفت، صنعت، بازرگانی و اقتصاد اظهار داشت:نقطه عطف کارنامه کرباسیان در گمرک کشور است که قاچاق کالا از 28 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار کاهش یافت.

فریده اولاد قباد در پایان گفت: 48 درصد برنامه های پیشنهادی کرباسیان با اسناد بالادستی منطبق و 43 درصد دیگر هم با این اسناد همسو است که از نقاط قوت وی محسوب می شود همچنین از جمله برنامه های خوب کرباسیان، قرار گرفتن اقتصاد در اتاق شیشه ای است.