خضری نماینده پیرانشهر بهبود وضعیت معیشتی مردم، رفع رکود و برطرف کردن مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری را به عنوان اولویت‌های وزیر اقتصاد عنوان و اظهار داشت: آقای کرباسیان در صورت کسب رای اعتماد باید با شفاف سازی در جهت حل این مشکلات تلاش کند.

به گزارش مرور نیوز، رسول خضری در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: اقتصاد معقوله‌ای است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است که ایشان سال گذشته و امسال را به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه ابهاماتی در برنامه کرباسیان وجود دارد، گفت: اکنون وضعیت رکود به جایی رسیده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است، پس لازم است وزیر اقتصاد فکری برای رفع رکود کند.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات موسسات مالی و اعتباری گفت: انتظار می‌رود آقای کرباسیان برای پیگیری مطالبات به حق مردم پاسخ شفافی دهد، چون نهادهای نظارتی پولی در این باره بسیار ضعیف عمل کرده و مردم گلایه‌مندند.

خضری توضیح داد: موسسات ثامن الحجج، فرشتگان و کاسپین با تابلوی بانک مرکزی سرمایه‌های مردم را گرفته و سر آنها کلاه گذاشتند. مردم از وزیر می‌خواهند که وضعیتشان مشخص شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع به دلیل مشکلات مالیاتی و بیمه‌ها نمی‌توانند کار کنند، ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده ایده‌ای شفاف نیست. هنوز تکلیف ادارات برای اخذ مالیات مشخص نیست که انتظار می‌رود این موارد به صورت شفاف مشخص شود.

نماینده پیرانشهر در عین حال کرباسیان را فردی عملگرا دانست و گفت: انتظار ما این است که آقای کرباسیان به صورت شفاف بگوید می‌خواهد برای رفع مشکلات چه کند. مشکلاتی همچون وضعیت استان‌های مرزی، معیشت کولبران و مرزنشینان و ایجاد اشتغال برای مرزنشینان در مناطق آزاد که باید وزیر اقتصاد در مورد آنها به صورت شفاف پاسخ دهد.