نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی پرداخت معوقات و مطالبات کارگران هپکو و آذرآب را نمودی از اراده و جدیت دولت و مسئولان نظام اسلامی در رونق اقتصادی و صنعتی عنوان کردند.

به گزارش مرور نیوز، سید مهدی مقدسی و علی اکبر کریمی در پیام مشترکی بیان کردند: با ضمانت دولت و از محل تسهیلات بانکی مطالبات و معوقات کارگران شرکت آذرآب به طور کامل تا پایان شهریور امسال و شرکت هپکو تا پایان مردادماه پرداخت شد که این مهم جای تقدیر دارد.
آنان ابراز امیدواری کردند: سایر مصوبات دولت برای گره گشایی از مشکلات شرکت های مادرتخصصی آذرآب و هپکو در بازه زمانی کوتاه به ثمر بنشیند و این واحدها همچون گذشته شاهد رونق تولید و اثربخشی بالا در تولید ثروت و اشتغال پایدار باشند.
نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت گفتند: از ابتدای مهرماه جاری وزرای اقتصادی دولت و مجلس و مسئولان استانی اقدامات زیادی را برای حل مشکلات شرکت های آذرآب و هپکو داشته اند و دستور ویژه رئیس جمهوری و همچنین حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت در رسیدگی به مشکلات این شرکت ها در ششم مهرماه جاری در اراک جای تقدیر دارد.
آنان افزودند: نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گام به گام با حساسیت ویژه پیشبرد مصوبات در خصوص شرکت های آذرآب و هپکو را دنبال می کنند و امید است در آینده نزدیک این واحدها به جایگاه خود در نقش آفرینی تولید کشور برگردند.
شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.
مجموعه مدیریت استان مرکزی از دی ماه سال گذشته به دنبال بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران بودند تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.
گفته شده شرکت های آذرآب و هپکو در مجموع حدود 275 میلیارد ریال مطالبات کارگری داشتند.